Povratak na naslovnicu
Engleski
 
 
 
 
  Početna stranica > Program za cjeloživotno uèenje > O Programu za cjeloživotno uèenje > Comenius > Primjeri dobre prakse > Comenius asistenti > Asistentura u Italiji
 

Aktivnost: Comenius asisstenti

Države aktivnosti: Italija

Mjesto održavanja aktivnosti: Scuola primaria "Deledda", Rim

Trajanje aktivnosti: 37 tjedana

 

1.       Kako se odvijala asistentura (koje su bile aktivnosti)?

 Moja asistentura trajala je ukupno devet mjeseci i unutar tog perioda uspjela sam obavljati uistinu velik broj aktivnosti u školi unutar koje sam bila Comenius asistent. Asistentura je poèela ulogom „promatraèa“ jer sam u poèetku samo bila prisutna na satovima engleskog jezika i tu i tamo pomagala uèenicima oko rješavanja zadataka koje su im zadavale njihove uèiteljice, a kasnije sam gotovo u potpunosti samostalno predavala na satovima englskog jezika. Naravno, uvijek u prisustvu kolegice. Sudjelovala sam i na satovima geografije i glazbene kulture i kroz te satove, kao i kroz satove engleskog jezika povremeno sam unosila traèak hrvatskog jezika i kulture. Pripremala sam dodatne zadatke na engleskom jeziku te sam uèenicima pripremala dodatne vježbe kako bi se što kvalitetnije pripremili za pismene i usmene provjere. Petkom sam održavala satove hrvatskog jezika i kulture koje su pohaðala djeca starijeg uzrasta i za te sate sam redovito pripremala prezentacije u Power Pointu i kroz slike i videozapise prikazivala obièaje i karakteristike moje zemlje. Za kraj, pomogla sam u organizaciji školske predstave za Božiæ, Uskrs i za posljednji dan škole.

 

2.       Na koji naèin je asistentura utjecala na Vaš osobni i profesionalni razvoj?

Comenius asistentura je uistinu monogo utjecala kako na moj profesionalni, tako i na moj osobni razvoj. Radeæi kao Comenius asistentica stekla sam zavidno iskustvo u radu s djecom. Nauèila sam kako kvalitetno organizirati školski sat i kako pobuditi interes i znatiželju kod djece. Nadalje, za mene je bio od posebne važnosti rad s djecom s posebnim potrebama jer me je nauèio kako prilagoditi gradivo takvoj djeci i pomogao mi da steknem didaktièke i metodièke vještine potrebne svakom buduæem nastavniku. Tijekom Comenius asistenture stekla sam brojna poznanstva. Stupila sam u kontakt i s hrvatsko-talijanskom zajednicom u Rimu i poèela pisati èlanke za web stranicu zajednice  te za èasopis zajednice na talijanskom i hrvatskom jeziku. Po završetku asistenture nastavila sam raditi u ljetnom centru moje škole domaæina, a ujedno sam našla posao i u britanskom institutu za engleski jezik, gdje radim i danas kao profesor engleskog jezika. Splet okolnosti ostavio me u Rimu. Tijekom asistenture upoznala sam osobu koja je moj život u ovom gradu uèinila još ugodnijim i ljepšim i koja me je na koncu potaknula da nastavim graditi svoj život upravo ovdje.

3.       Koje biste iskustvo izdvojili kao najvažnije i zašto?

Najvažnijim iskustvom smatram upravo ono u kojem mi je data autonomija da organiziram i osmislim školski sat i osjetim istinsku funkciju i smisao nastavnika. Još jednom ponavljam da mi je od posebne važnosti bila i èinjenica da sam prvi put imala priliku raditi s djecom s posebnim potrebama i iziæi iz okvira udžbenika i knjiga kojima sam se bavila tijekom studija te na vlastitoj koži okusiti sve situacije i izazove koje zvanje nastavnika može staviti pred pojedinca.

4.       Imate li neku poruku za svoje kolege? Zašto sudjelovati u ovakvim aktivnostima?

Svakako bih toplo preporuèila svim mladim nastavnicima da proðu kroz iskustvo Comenius asistenture prije nego stupe na katedre hrvatskih škola. Uistinu je lijep osjeæaj primjenjivati prethodno nauèeno gradivo u vlastitoj zemlji na potpuno nepoznatom tlu i u potpuno drugaèijim okolnostima nego što su u hrvatskom školskom sustavu. Na taj naèin još je lakše vidjeti brojne kvalitete hrvatskog školstva, ali i uvidjeti  dobre strane inozemnog školskog sustava. Na koncu, za one koji se preispituju oko toga žele li nastaviti svoj život i karijeru u inozemstvu ili u vlastitoj domovini, Comenius asistentura može biti izvrsna prilika da si daju odgovore na brojna pitanja takve prirode.  Meni je Comenius asistentura uspjela pomoæi da shvatim kojim se zanimanjem želim baviti. Upisala sam Diplomski studij sa željom da se u buduænosti bavim iskljuèivo prevoðenjem, a nakon ove asistenture shvatila sam da je posao nastavnika posao kojim se želim i dalje baviti i kojim se na koncu trenutno i bavim.

 
 
Aktivnosti Rokovi
Individualna mobilnost uèenika 03.12. 2012.
Struèno usavršavanje 16.01.2013.
30.04.2013.
17.09.2013.
Comenius asistenti/
Ugošæivanje Comenius asistenata
31.01.2013.
Comenius školska partnerstva 21.02.2013.
Regio partnerstva 21.02.2013.
Pripremni posjeti 11.1.2013.
 
Erasmus + Erasmus + , poziv na dostavu projektnih prijedloga Erasmus+, pronađi se u programu Obzor 2020. Obzor 2020., poziv na dostavu projektnih prijedloga Obzor 2020., pronađi se u programu