Povratak na naslovnicu
Engleski
 
 
 
 
  Početna stranica > Program za cjeloživotno učenje > O Programu za cjeloživotno učenje > eTwinning > Podrška > Razgovori s eTwinnerima > Aktivno uključivanje učenika i diseminacija projekta
 

Aktivno uključivanje učenika i diseminacija projekta

 

 

 

eTwinning razgovor s Dubravkom Granulić

Voditelj razgovora: Lidija Kralj

 

 

Dubravka Granulić je učiteljica razredne nastave i hrvatskog jezika, učiteljica mentorica, dramski pedagog ali i vrlo aktivna eTwinnerica. Radi u OŠ Budaševo-Toplovac-Gušće

 

  1. Kako je izgledalo tvoje eTwinning putovanje od Budaševa do Lisabona?

 

Taj je put na neki nacin vrlo bajkovit i čudesan, istovremeno avanturistički i poticajan za moj daljnji učiteljski rad.

Dakle, za eTwinning sam prvi puta čula na 1. održanom TeachMeet Regional u prosincu 2011. godine, no tek sam u ožujku 2012. istraživala na Slideshareu i tamo ponovno naišla na tvoju prezentaciju u kojoj me jedan od linkova odveo na samu stranicu za registraciju novih korisnika eTwinning zajednice. Mogu reći da je 26.3.2012. bio ključan datum jer tada započinje i novo zanimljivo razdoblje stručnog usavršavanja na eTwinningu.

Moji prvi kontakti bili su učitelji s TeachMeeta, dok sam u Hrvatskoj sobi mogla saznati novosti i dobiti pomoć i odgovore na pitanja o eTwinningu.

Uglavnom su strani korisnici eTwinninga pronalazili mene i tražili kontakt, a već za tri dana kolegica Barbara Langner, knjižničarka iz Lodza u Poljskoj ponudila mi je suradnju i idejno smo razradile projekt o čitanju.

12. 4. 2012. imale smo otvoren svoj prvi eTwinning projekt pod nazivom My oja knjiga – moj prijatelj koji je trebao biti jednostavan i kratak, a zatvorile smo ga i završile 23. veljače 2013. godine. U njemu je, pored nas dvije, sudjelovalo jos 9 partnera iz Slovačke, Rumunjske i Turske, ali ono što je zaista velika vrijednost ovog projekta je da su u njega bila uključena 82 učenika u brojnim aktivnostima i aktivnoj suradnji.

 

Nakon toga prihvaćala sam projekt za projektom:

u svibnju s partnericom iz Portugala "Just before Football Feast", projektom koji je u listopadu prošle godine dobio Europsku oznaku kvalitete; u lipnju s Poljskom i Turskom " Life@BOOK@Art", koji je u Poljskoj već dobio 3. nagradu za najbolji etwinning projekt,

u rujnu s Bugaskom i Austrijom "European Great Figures" te u listopadu s Italijom i Češkom "The World of the Fairy Tales".

 

Iskreno, nisam to smatrala velikim opterećenjem, no gledajući unazad, mislim da su se svi učenici u školi naradili zajedno sa mnom kako bismo sve projekte kvalitetno realizirali.

 

A Lisabon se na sve samo nadovezao kao jedan prekrasan poklon Agencije za mobilnost i programe Europske unije i naše stručne voditeljice eTwinninga u Hrvatskoj – gospođice Dunje Babić. Pozvana sam na Godišnju konferenciju eTwinninga kao jedan od kreativnih eTwinnera što je za mene bila iznimno velika čast. Bila sam dio Delegacije koja je odabrana na temelju svojih odličnih projekata.

Cijela dva mjeseca naša Delegacija se pripremala: od izrade prezentacijskih materijala do poklona za goste našeg promotivnog štanda. Osim toga, do tada nisam nikamo izašla iz granica Hrvatske pa je sve to za mene bilo jedno zaista zanimljivo iskustvo: putovati, vidjeti Europu, upoznavati nove ljude i biti u središtu zbivanja.

U Lisabonu sam održala predavanje u radionici na slavenskim jezicima o svom projektu Moja knjiga - moj prijatelj, a potom dobila ponudu slovenske nacionalne sluzbe da sudjelujem na Kontaktnom seminaru Slavenskih zemalja u Ljubljani u travnju ove godine.

Nakon Lisabona otputovala sam s deset kolega iz Hrvatske na taj seminar i tamo predstavila isti projekt kolegama is slavenskih zemalja.

 

 

  1. Spomenula si projekt „Moja knjiga – moj prijatelj“; koji su ciljevi tog projekta te kako ste učenike aktivno uključili u projekt?

 

Cilj ovog projekta bio je potaknuti učenike na čitanje literature izvan obveznog školskog programa i razviti čitateljske sposobnosti kroz niz raznovrsnih aktivnosti. Počeli smo s prezentacijama kojima su učenici predstavili svoju zemlju, grad, školu i sebe, a potom izradili liste najčitanijih knjiga u svakome razredu, odnosno, projektnim grupama.

 

Izrađivali su svoje naslovnice, straničnike, strip o junacima iz knjiga, prezentacije o naj- knjizi, a s rumunjskim partnerima vrlo kreativno sudjelovali u virtualnoj knjižnici, predstavljali nacionalne književnike i dovršavali započete priče. Treba naglasiti kako su učenici bili aktivni u forumima te ostavljali jedni drugima poruke i pohvale, a partneri redovno pisali blog i prijedloge kako unaprijediti naš zajednički rad. Završili smo projekt dodjelom diploma svim aktivnim učenicima u Hrvatskoj i Rumunjskoj, a naučili da su nam čitateljski interesi različiti, ali da želimo osvijestiti ulogu pojedinca u raznovrsnoj europskoj zajednici.

 

  1. Koje bi savjete dala kolegama – kako odabrati ili pokrenuti dobar projekt te kako poboljšati kvalitetu projekta?

 

Dobar projekt je svaki projekt u kojemu na početku rada vidite njegov krajnji cilj: odnosno onaj na kojemu ste spremni dosljedno i uporno raditi zajedno sa svojim učenicima da biste projektnu  ideju pretvorili u znanje.

Savjet prvi: Napravite mali i jednostavan projekt ili kako to eTwinneri vole reći – Keep it small and simple (KISS).

Savjet drugi: Suradnja u svakom projektu je jako važna; surađujte sa svojim partnerima i tražite način i alate da zajedno radite na istim zadacima. Svi smo različiti i ponekad znamo iznenaditi jedni druge.

Savjet treći: Uključite kolege iz svojih škola i napravite školski tim. Podjela zadataka olakšat će vam posao, a osnažit ćete svoju školsku zajednicu za ostvarenje zajedničkoj cilja kroz dobre aktivnosti i kreativnost vas i vaših učenika.

Savjet četvrti: Ne zaboravite da su vaši učenici najbitniji u projektu i dozvolite im da budu sudionici i stvaratelji procesa, da budu kritičari i kreativci. Iznenadit će vas profesionalnost kojom sudjeluju kada preuzmu dio odgovornosti.

 

  1. Jedna od važnih komponenata međunarodnih projekata je i dijeljenje iskustava, znanja i vještina te predstavljanje projekata. Kako ti to radiš i koje načine diseminacije bi preporučila kolegama?

 

Moram priznati da sam u etwinningu zaista naučila dijeliti znanje. To je jako važan trenutak jer sam tom spoznajom postala, ne samo učiteljica hrvatskog jezika u svojoj školi, već učiteljica koja želi potaknuti cijelu zajednicu da istražuje i uči. Mišljenja sam da smo kao učitelji obvezni znanje predati dalje kako bismo unaprijedili kvalitetu našeg života. To je ključ i izlaz iz krize: materijalne i duhovne!

Svoje kolege u školi nastojim informirati o svemu što radim, prezentiram projekte na stručnim skupovima u županiji, pišem članke za lokalne novine i Pogled kroz prozor, ali i za stručne časopise vezane za hrvatski jezik i dramsku umjetnost, uređujem wiki stranicu sa svojim učenicima, izlažem s učenicima materijale koje smo izradili unutar projekta pa smo tako sudjelovali na Festivalu mladih Europe u svibnju 2013. u Zagrebu te na manifestaciji Europske komisije Mladi u pokretu u lipnju ove godine. Nastojim prenositi i tuđa iskustva i znanja i biti „kvalitetan most“ svima koji žele nešto pozitivno i dobro naučiti o svijetu i znanju koje ih okružuje, pa tu onda rado iskoristim Facebook, a o svom vlastitom blogu počela sam razmišljati i upravo ga idejno oblikujem i upoznajem njegove mogućnosti.

 

  1. Za kraj, istakni jednu stvar koja je tebi važna u eTwinningu i koja bi mogla potaknuti gledatelje da se i oni uključe.

 

eTwinning je zajednica edukatora koja mi je u potpunosti otvorila vrata suvremene škole kakvu sam oduvijek priželjkivala: sigurna, fleksibilna, inovativna i svrhovita. U ovih 17 mjeseci produbila sam svoje znanje o web alatima, unaprijedila tehniku predavanja i iskoristila dobre metode rada u razredu, profesionalno se obogatila u e- školi (Learning Events) na eTwinning portalu i na seminarima, radionicama i konferencijama koje organizira Agencija za mobilnost i programe EU. I dalje učim jer više ne mogu prestati, a svakoga dana osjećam se snažnijom i spremnijom za korjenite promjene u svom kurikulumu.

Ovo je svojevrsna pozivnica svima koji još nisu krenuli u ovu prekrasnu avanturu na eTwinning portalu za koju nisu važne godine, već spremnost za stalno učenje i druženje s kolegama iz velike europske zajednice, zato – iskoristite svoju priliku i registrirajte se na eTwinning portalu.

 

 
 
 
Erasmus + Erasmus + , poziv na dostavu projektnih prijedloga Erasmus+, pronađi se u programu Obzor 2020. Obzor 2020., poziv na dostavu projektnih prijedloga Obzor 2020., pronađi se u programu