Aktivnost: Multilateralno školsko partnerstvo
Ime projekta: Empowering Gender Equality
Države partneri: Trajanje projekta: 1.8.2011. – 31.7.2013.
Prijavitelj: Talijanska srednja škola - Scuola Media Superiore Italiana Rovinj - Rovigno
Talijanska srednja škola - Scuola Media Superiore Italiana Rovinj – Rovigno je zajedno s dvije europske škole iz Njemaèke i Italije sudjelovala u dvogodišnjem projektu Comenius školskog partnerstva pod nazivom Empowering Gender Equality. O ulozi škole u projektu, iskustvima, uèincima i koristima sudjelovanja, razgovarali smo s voditeljicom projekta.
1. Koji su osnovni ciljevi projekta?
Temeljni ciljevi našeg projekta sastojali su se u uspostavljanju uspješne suradnje i partnerstva meðu europskim školama, u promicanju europske razine uèenja engleskog jezika u srednjim školama, a pristup nastavi zamišljen je kao „student-centered“, pri èemu bi se vodilo raèuna o vidokrugu uèenièkih interesa, njihovom naèinu usvajanja gradiva i individualnim sposobnostima. Meðu ciljeve projekta ubrajamo takoðer razvijanje društvenih, organizacijskih i informatièkih kompetencija (služenje informatièko-komunikacijskim alatima i aplikacijama).
Nastojali smo kod uèenika poticati kritièko mišljenje i sposobnost rješavanja problema, a trudili smo se osvijestiti važnost rodne ravnopravnosti, solidarnosti i uvažavanja kulturnih razlièitosti u svim podruèjima društvenog života s naglaskom na demokraciji na nacionalnoj i europskoj razini. Svemu navedenom pribrajamo još nastojanje da kod uèenika potaknemo odgovornost spram ostvarivanja projekta i zadanih ishoda.
2. Što ste radili unutar projekta, tj. koje su bile projektne aktivnosti?
Naša je ustanova zajedno s dvjema srednjim školama, „Istituto magistrale Carlo Baudi di Vesme“ iz Italije i „Augusta Bender Schule“ iz Njemaèke, bila ukljuèena u dvogodišnji interdisciplinarni projekt koji se bavio rodnom ravnopravnošæu u suvremenoj multietnièkoj i multikulturalnoj Europi. U sklopu projekta uèenici su prouèavali položaj žena te razinu ljudskih prava zajamèenih u razlièitim europskim državama. Uèenici su prouèavali kulturne, povijesne i ekonomske èimbenike koji su doveli do sadašnje društveno-politièke situacije, identificirali spolne stereotipe i ustanovili kako tradicija, obiteljske vrijednosti i obrazovanje mogu utjecati na stvaranje samopoštovanja i samoprihvaæanja u žena. Uèenici su analizirali skriveni simbolizam u klasiènoj književnosti, dekonstruirali jezik i slike iz medija i promidžbenih materijala, intervjuirali poznate osobe iz društveno-politièkog i kulturnog života i uèili iz njihovog životnog iskustva.
U sklopu projekta obradili smo sljedeæe teme: dio ljudskih prava koji se odnose na žene, njihov udio u kreiranju politike, njihova društvena i politièka zastupljenost, njihovo obrazovanje te problemi vezani uz nasilje, trafficking i prostituciju te diskriminaciju žena na politièkom, ekonomskom i društvenom podruèju. Uèenici su se upoznali s opæim zakonodavstvom razlièitih zemalja i naèelima socijalne zaštite, uoèili su probleme i posebna podruèja na kojima se javlja nejednakost i diskriminacija te predložili rješenja za poboljšanje stanja u svojemu okruženju. Putem razlièitih aktivnosti uèenici su uoèili složenost te društvene problematike, promišljali o moguæim rješenjima te promicali potrebu za odgovornijim društvenim angažmanom. Uèenici su provodili ankete i komparativna istraživanja, te razmjenjivali i objavljivali svoje rezultate na zajednièkom blogu i prezentirali svoje prijedloge Parlamentarnoj komisiji za ženska prava i rodnu ravnopravnost (FEMM) u Strasbourgu u ožujku 2013. godine.
Tijekom dvogodišnjeg rada na projektu organizirana su èetiri radna susreta, od kojih jedan u Rovinju, a ostali u inozemstvu pri školama-partnerima. U sklopu tih susreta uèenici su sudjelovali u radionicama, bili su ukljuèeni u terensku nastavu, a upoznali su i brojne ugledne osobe zaslužne za promicanje ravnopravnosti u društvenom i politièkom smislu.
Uèenici su sudjelovali u važnim društveno-politièkim i kulturnim manifestacijama, sudjelovali su na predavanjima i javnim predstavljanjima knjiga. Organizirali su školske susrete s predavaèima te su s njima razmijenili i podijelili iskustva. Na Internetu su pokrenuli svoj list i blog pa su na taj naèin objavili rezultate istraživanja, kreativne radove i prijedloge. Objavili su tri knjige, kalendar s temom rodne ravnopravnosti, ostvarili su dvadesetak video - uradaka, izradili su lijepe plakate i stripove, sve s pohvalnim zanimanjem, entuzijazmom i kreativnošæu.
Rezultate svojega rada objavili su i na radio i TV emisijama, a napisali su i niz èlanaka za novine i èasopise te uprilièili predstavljanja i izložbe na lokalnoj razini.
3. Koje su znaèajke europske dimenzije vašeg projekta?
Rad na projektu omoguæio je uèenicima provedbu samostalnih istraživanja i promišljanje o znaèaju jednakosti meðu ljudima koju bi trebalo ugraditi u temelje jednog pravednijeg i humanijeg društva.
Uèenici su uoèili važnost solidarnosti, uzajamnog uvažavanja i demokratskog dijaloga kao preduvjeta za stabilnost Europe u nacionalnom i kulturnom smislu. Postali su osjetljiviji u odnosu na druga društvena pitanja kao što su prava manjina i prava osoba razlièitih seksualnih orijentacija. U suradnji s partnerima otkrili su i shvatili po èemu su posebni u kontekstu kulture, tradicije i životnog stila te u društveno-politièkom i ekonomskom smislu. Tijekom gostovanja u inozemstvu sudjelovali su u nastavi, usporeðivali su razlièite obrazovne sustave, promišljali o važnosti cjeloživotnog obrazovanja te o važnosti poznavanja stranih jezika i informacijsko-komunikacijske tehnologije.
Pripremanje i odgajanje današnjih uèenika kako bi postali aktivni i odgovorni graðani velik je izazov. Vrlo je važno promicati u mladih univerzalne vrijednosti pravde, ravnopravnosti i solidarnosti kao preduvjeti svakog zdravog i pravednog društva. Istraživanje i razmjena informacija na temu rodne ravnopravnosti omoguæili su uèenicima bolji uvid u suvremeni život razlièitih europskih zemalja, u njihove kulturne identitete i društveno-politièku raznolikost. Meðusobna suradnja uèenika na projektu omoguæila je zbližavanje pripadnika razlièitih kultura i razvijanje njihovih interkulturalnih vještina.
4. Imate li neku poruku za svoje kolege/uèenike? Zašto sudjelovati u ovakvim aktivnostima?
Ovo je prvi put da naša škola suraðuje na jednom Comenius projektu i to je iskustvo dosad bilo veoma poticajno za sve uèenike. Izabrana tema je bila vrlo interesantna i korisna i svi su partneri razmjenjivali vrlo korisne informacije i sugestije, uživajuæi u slobodi kreativnog izražavanja i stvaranja, u prekrasnoj suradnji, u ugodnim trenutcima provedenim pri upoznavanju drugih zemalja i gradova, a nadasve u divnim prijateljstvima. Ovakve inicijative predstavljaju odliènu moguænost rasta i usavršavanja na pedagoškom, struènom te osobnom planu. Omoguæuju interkulturalni dijalog i meðusobno razumijevanje, promoviraju svijest o važnosti kulturne i jeziène raznolikosti i o potrebi da se u mladih razvije demokratièan i kritièan stav prema okolini i svijetu u kojem žive. Svakako predstavljaju jedno prekrasno i nezaboravno iskustvo. Našim se uèenicima pružila prilika da upoznaju druge zemlje i kulture, da steknu nova iskustva i suraðuju s drugim školama, što predstavlja jedno nezaboravno iskustvo koje obogaæuje i oplemenjuje u ljudskom smislu, a vjerujemo da æe ono zauvijek ostati urezano u njihovu pamæenju. Ovo predivno iskustvo zasigurno æe potaknuti i uèenike i školu da se i dalje uspješno ukljuèuju u meðunarodne projekte.