Povratak na naslovnicu
Engleski
 
 
 
 
  Početna stranica > Program za cjeloživotno učenje > O Programu za cjeloživotno učenje > Erasmus > Primjeri dobre prakse > Erasmus intenzivni programi
 

''Veleučilište VERN je iznimno zadovoljno projektom - neki od studenata su u svojim završnim izvještajima napisali da im je vrijeme provedeno na IP-u bilo najljepših 14 dana u životu. Mnogi strani studenti su po prvi put otkrili ljepote hrvatske obale i obećali da će se ponovno vratiti. Nadalje, jedan student sa slovenskog partnerskog sveučilišta, potaknut programom IP-a, odlučio je napisati svoj diplomski rad na temu Visa i održivog razvoja u turizmu.''

Prijavitelj: Veleučilište VERN, Zagreb

Naziv intenzivnog programa: ''Empowerment for Sustainability and Sustainable Tourism Development'', http://www.vern-summer-school.com/

Trajanje: 03.09. -14-09. 2012.

Mjesto održavanja: grad Vis, Hrvatska

Kontakt osoba: gđa. Aida Liha Matejiček

Erasmus intenzivni programi su  kraći inovativni obrazovni programi kojima se u multinacionalnom okruženju obrađuju specifične, interdisciplinarne teme koje nisu sastavni dio plana i programa.Trajanje je od 10 dana do 6 tjedana, a provode ga najmanje 3 visoka učilišta iz 3 zemlje koje sudjeluju u Erasmus programu s time da jedno visoko učilište ima ulogu koordinatora.

class_IPera

Ovogodišnji nastavak projekta Veleučilišta VERN održat će se također početkom rujna na istoj lokaciji.

Iskustva o pripremi, provedbi i rezultatima podijelila je Erasmus koordinatorica Veleučilišta VERN gđa. Aida Liha Matejiček, ujedno i prodekanica za međunarodnu suradnju i cjeloživotno obrazovanje i MBA Akademska voditeljica.

1. Na čiju inicijativu je pokrenut Erasmus Intenzivni program?

IP je pokrenut na inicijativu Veleučilišta VERN u suradnji s profesoricama sa Sveučilišta Wageningen iz Nizozemske. S obzirom na lokaciju škole na otoku Visu, inicijativa je došla spontano, a realizirana je s puno entuzijazma.

2. Na koji način ste odabrali partnere i kako biste ocijenili suradnju?

Sa suradnjom smo jako zadovoljni, a partnere smo odabrali prema njihovim područjima prema kojima su prepoznati. Također, s nekim od partnera, imamo dugogodišnju suradnju. Dva partnerska visoka učilišta su iz Slovenije te po jedno iz Finske i Poljske.

3. Kako ste se odlučili za temu održivog razvoja u turizmu? Koliko je studentima bliska ta tema i što biste označili kao dodanu vrijednost ovog IP-a?

Tema je bila logičan izbor s obzirom na probleme lokalne zajednice, te probleme otočkog (ali i hrvatskog) razvoja u cjelini. Studentima je tema bila bliska jer je obrađena iz nekoliko aspekata: promjena paradigme održivog razvoja, pitanja konkurentnosti, turizam i lokalni razvoj i održivost lokalnog turizma. Svi studenti na kraju svojeg boravka imaju zadatak napisati esej na temu onoga što su naučili tijekom intenzivnog programa, na temu Visa ili bilo koje druge lokalne zajednice te predložiti rješenja u razvojnim problemima. Studentima je tema bliska u dijelu njihove specijalizacije, međutim pitanje održivog razvoja jedinstveno je za sve navedene teme. Kazala bih da je dodana vrijednost ovog IP-a upravo njegov cjeloviti pristup, suradnja s lokalnim poduzetnicima i zajednicom i lokacija održavanja.

4. Kako su tekle pripreme?

Organizacija ljetne škole zahtijevala je dosta temeljitog i sustavnog rada, stalnog komuniciranja s partnerima i profesorima. Pripreme su tekle od dana kada smo doznali o dodijeli projekta pa sve do rujna. Međutim, najzahtjevniji posao čekao nas je po zatvaranju ljetne škole te u pripremi završnih izvještaja.

5. Što je bio najveći izazov?

Najveći izazovi su bili organizacijske i logističke prirode s obzirom da je mjesto održavanja IP-a dislocirani VERN-ov prostor na Visu.  Međutim, dobrom organizacijom i pripremom na vrijeme, nismo naišli na veće poteškoće.

6. Koliko je atraktivna lokacija doprinijela uspjehu IP-a?

Otok Vis kao lokacija održavanja intenzivnog programa u velikoj mjeri doprinijela je uspjehu IP-a jer se radi o okruženju koje je iznimno zahvalno za provedbu nastave, terenske nastave, predavanja na otvorenom i slično.  Dionici lokalne zajednice iznimno su bili susretljivi i spremni na suradnju kako bi i domaćim i stranim gostima osigurali što kvalitetniji i ljepši boravak na otoku Visu.

7. Na što su studenti najbolje reagirali? Je li bilo loših iskustava?

Studenti su najbolje reagirali na okruženje otoka i njegovu prirodu i ljepote, multikulturalnost sudionika i interdisciplinarnost programa. Loših iskustava nije bilo.

fun_IPera

8. Koliko je zahtjevan bio plan rada studentima i predavačima? Što se promijenili za ovogodišnji IP?

Predavačima program nije bio zahtjevan. Zahtjevnost se odnosila na intenzivnost programa odnosno broj sati koji su studenti dužni odslušati tijekom dana. Studenti su u nekoliko navrata naglašavali intenzivnost programa kao poteškoću, međutim s vremenom su shvatili da odstupanja od programa ne smije biti i da se zadani program mora ostvariti.

9. Što očekujete od aktivnosti Strateška partnerstva  u budućem programu Erasmus+ koji će obuhvaćati slične aktivnosti kao i Intenzivni programi?

Od strateških partnera očekujemo jednako dobru suradnju kao i do sad, nastavak razrade ideja koje su se raspravljane na dosadašnjem IP. Također očekujemo da će se ovakvi i slični oblici suradnje proširiti i kroz neke druge EU programe i projekte, bilo kraćeg trajanja poput IP-a ili dužeg trajanja poput združenih studija.

Galerija
 
 
 
Aktivnosti Rokovi
Erasmus intenzivni jezični tečajevi (EILC) 01.02.2013.
Erasmus potvrda konzorciju za stručne prakse 08.03.2013.
Intenzivni programi (IP) 08.03.2013.
Mobilnost studenata i osoblja 08.03.2013.
Pripremni posjeti 11.01.2013.
 
Erasmus + Erasmus + , poziv na dostavu projektnih prijedloga Erasmus+, pronađi se u programu Obzor 2020. Obzor 2020., poziv na dostavu projektnih prijedloga Obzor 2020., pronađi se u programu