Povratak na naslovnicu
Engleski
 
 
 
 
  Početna stranica > Program za cjeloživotno učenje > O Programu za cjeloživotno učenje > Comenius > Primjeri dobre prakse > Comenius školska partnerstva > How big is your foot?
 

Aktivnost: Multilateralno školsko partnerstvo

Ime projekta: How big is your foot?

Države partneri: Estonija, Irska, Norveška, Portugal, Turska i Velika Britanija

Trajanje projekta: 01. kolovoz 2010. -  31. srpanj 2012.

Prijavitelj: Osnovna škola 'Prof. Blaž Mađer'

 

Tema projekta bila je ekologija, a naš zajednički moto 'Seven countries one big change'. Nositelji projekta bili su tzv. 'zeleni timovi' učenika i nastavnika u navedenim školama koji su od 2010. do 2012. godine provodili brojne ekološke aktivnosti kao što su sadnja stabala, pisanje zelenog rječnika na 7 jezika, mjerenje ekološkog otiska, izrada predmeta od odbačenih materijala, robna razmjena, sudjelovanje u eko mjuziklu 'The Big Blue and Green Machine' i sl. Cilj tih aktivnosti bio je potaknuti cijelu lokalnu zajednicu na recikliranje i konkretne promjene navika kojima će se postići održivi rezultati.

1.      Koji su osnovni ciljevi projekta?

'How big is your foot?' je projekt kojim smo se nastojali, prije svega, upoznati s ekološkim problemima u našoj lokalnoj zajednici i aktivno uključiti u pronalaženje kreativnih rješenja razmjenom iskustva i ideja s našim kolegama u partnerskim školama. Naš 'zeleni tim' učenika i nastavnika imao je zadatak osmisliti brojne aktivnosti kojima smo promovirali ekološki prihvatljivo ponašanje, podigli razinu ekološke svijesti učenika, nastavnika i roditelja te dali svoj doprinos održivom razvoju. Osim promicanja timskog rada u školi, uspostavili smo suradnju s lokalnim ekološkim udrugama čiji su nam članovi svojim praktičnim savjetima, radionicama i predavanjima pomogli u provedbi pojedinih aktivnosti te nas upoznali s globalnim ekološkim problemima. Uz to što smo učenike poticali da budu informirani i aktivno uključeni u probleme zajednice u kojoj žive, jedan od ciljeva bio je promovirati komunikaciju na engleskom jeziku putem novih medija kako bi naši učenici i nastavnici razvili svoje komunikacijske i kompjuterske vještine. Projektni sastanci u partnerskim školama bili su prilika za upoznavanje kulture, jezika i običaja europskih zemalja te razmjenu iskustava i razvijanje prijateljstava. Projektom multilateralnog partnerstva nastojali smo pratiti suvremene trendove u obrazovanju te kroz projektni rad poboljšati kvalitetu nastave i razvijati europsku dimenziju u našoj školi.

2.      Što ste radili unutar projekta (koje su bile aktivnosti)?

Projekt 'How big is your foot?' službeno je započeo u jesen 2010. godine sadnjom tzv. Comenius stabla, simbola partnerstva. Na samom početku projekta započeli smo suradnju s ekološkim udrugama čiji su nas članovi posjetili u školi i održali radionice o recikliranju i održivom razvoju te nam pomogli postaviti naš školski 'zeleni otok' na kojem se nalaze kontejneri za recikliranje papira, plastike i metala. Osim projektnih aktivnosti u prvoj godini partnerstva u našoj smo školi organizirali i brojne radionice kao što su geografska, radionica engleskog jezika i vegetarijanska radionica na kojima su naši učenici učili o geografskim značajkama zemalja partnera i snimali filmove, vježbali komunikacijske vještine na engleskom jeziku te pripremali neka jednostavna vegetarijanska jela. Također smo napisali i dizajnirali brošuru o našoj školi, uredili učionicu engleskog jezika, cvijećem i začinskim biljem ozelenili naše učionice te opremili dvije 'sunčane' učionice u školskom parku za izvanučioničnu nastavu. Druga godina projekta 'How big is your foot?' počela je proglašenjem pobjednika Europskog foto natječaja na projektnom sastanku u Portugalu. Početkom 2012. uključili smo se u natječaj estonske škole 'The Green Sewing Machine' u sklopu kojeg smo od starih majica izrađivali nove odjevne predmete i modne dodatke. Također smo učili pjevati pjesme iz ekološkog mjuzikla 'The Big Blue and Green Machine' koji je izveden tijekom našeg posjeta partnerskoj školi u Engleskoj početkom ožujka 2012. U svibnju 2012. održan je posljednji projektni sastanak u našoj školi. Bila je to izvrsna prilika za evaluaciju projekta, dogovor oko uređenja zajedničkog projektnog časopisa te još jedno druženje učenika i nastavnika iz svih partnerskih škola.

3.      Koje su značajke europske dimenzije vašeg projekta?

Sudjelovanje u međunarodnom projektu 'How big is your foot?' imalo je pozitivan učinak na naše učenike i nastavnike te je doprinijelo razvoju europske dimenzije u našoj školi. Komunikacijom na engleskom jeziku putem Interneta i direktno na projektnim sastancima u partnerskim školama, imali smo prilike proširiti svoja znanja i učiti o europskim zemljama, njihovim kulturama, obrazovnim sustavima, geografiji, povijesti, običajima, jezicima i ljudima te time postali informiraniji i tolerantniji građani Europe. Uvid u bogatstvo, vrijednosti i raznolikost europskih zemalja omogućio nam je da postanemo svjesni prednosti Europske Unije. Razmjena iskustva i ideja te druženje s kolegama iz partnerskih škola pozitivno je utjecalo na motivaciju naših učenika i nastavnika za učenje europskih jezika. Svakodnevnom komunikacijom na engleskom jeziku unaprijedili smo svoje komunikacijske vještine te imali prilike primijeniti ih u stvarnim životnim situacijama. Rad na projektu omogućio nam je da naučimo raditi u timu, razmjenjivati ideje, analizirati ih, razvijati i prezentirati te surađivati poštujući jedni druge čime smo stekli životne vještine važne u našim budućim poslovima i karijerama. Uz to, nadamo se da smo zalaganjem za ekološke vrijednosti i održivi razvoj podigli kvalitetu života u cijeloj lokalnoj zajednici te potakli naše učenike, nastavnike i mještane da postanu aktivni građani.

4.      Imate li neku poruku za svoje kolege/učenike? Zašto sudjelovati u ovakvim aktivnostima?

Svim budućim korisnicima Comenius partnerstva preporučamo da uključe sve učenike, nastavnike i djelatnike škole u rad na projektu te isplaniraju projektne aktivnosti tako da se one uklope u školski kurikulum. Važno je da projektni tim okuplja nastavnike i učenike koji su odgovorni, marljivi i komunikativni. Isto tako, poželjno je oformiti tim nastavnika i učenika koji su motivirani i spremni odvojiti dio svojeg slobodnog vremena za projektne aktivnosti. Poželjno je da se vodstvo škole organizira tako da daje potporu projektnom timu ne samo u organizaciji i provedbi aktivnosti već i u vođenju financija, traženju sponzora, kontaktu s medijima i realizaciji mobilnosti. Uz sve navedeno, ostvarit ćete ciljeve i unaprijediti kvalitetu nastave u vašoj školi, a učenicima i nastavnicima pružiti neprocjenjivo životno iskustvo.

 
 
Aktivnosti Rokovi
Individualna mobilnost učenika 03.12. 2012.
Stručno usavršavanje 16.01.2013.
30.04.2013.
17.09.2013.
Comenius asistenti/
Ugošćivanje Comenius asistenata
31.01.2013.
Comenius školska partnerstva 21.02.2013.
Regio partnerstva 21.02.2013.
Pripremni posjeti 11.1.2013.
 
Erasmus + Erasmus + , poziv na dostavu projektnih prijedloga Erasmus+, pronađi se u programu Obzor 2020. Obzor 2020., poziv na dostavu projektnih prijedloga Obzor 2020., pronađi se u programu