Povratak na naslovnicu
Engleski
 
 
 
 
  Početna stranica > Program za cjeloživotno učenje > O Programu za cjeloživotno učenje > Comenius > Primjeri dobre prakse > Comenius stručna usavršavanja > ICT for Collaborative, Project-Based, Teaching and Learning
 

Ime usavršavanja: ICT for Collaborative, Project-Based, Teaching and Learning

Države koje su sudjelovale u usavršavanju: Francuska, Njemačka, Nizozemska, Norveška, Poljska, Rumunjska, Španjolska, Švedska, Ujedinjeno Kraljevstvo i Hrvatska

Mjesto održavanja aktivnosti: Ta' Xbiex, St. Julian's, Malta

Trajanje usavršavanja: od 01. do 08. rujna 2012.g.

Prijavitelj: Osnovna škola Strahoninec

 

Budući da u današnje vrijeme korištenje IKT alata postaje nužan preduvjet za kvalitetno provođenje nastave, prijaviteljica se prijavila na Comenius stručno usavršavanje pod nazivom ICT for Collaborative, Project-Based, Teaching and Learning. O razlozima njezina prijavljivanja te učincima koje je usavršavanje ostavilo na njezin osobni i profesionalni razvoj, možete pročitati u intervjuu niže.

1.      Zbog čega ste se prijavili na ovo usavršavanje?

Kao nastavnica engleskog jezika u osnovnoj školi u kojoj podučavam učenike od 1. do 8. razreda, a uz to i dodatnu nastavu engleskog jezika te provodim eTwinning projekte, želja mi je bila nastaviti uspješan rad u online projektima i usavršiti se dodatno za predstojeći multilateralni Comenius projekt. Moja škola je dobro tehnološki  opremljena, o od prošle školske godine imamo i interaktivnu ploču u mom razredu. Iako sam prilično kompetentna u korištenju IKT, činilo mi se da radi brzog napredovanja tehnologije moram držati korak s istim. Obzirom da koristim IKT kad god je to moguće, cilj mi je bio upoznati učenike s mogućnostima učenja pomoću tih alata te isprobati nove Web 2.0 alate u učionici.Također, željela sam stvoriti internetsku stranicu ili blog gdje bi moji učenici mogli surađivati zajedno s projektnim partnerima iz drugih zemalja i imati svojevrsnu eLearning platformu na kojoj pomoću IKT alata mogu prakticirati komunikaciju sa svojim vršnjacima iz drugih zemalja što je vrlo važno u modernoj nastavi stranih jezika. Kroz sve to bih stekla uvid kako učinkovitije koristiti IKT alate u razredu s učenicima, kako prilagoditi nove nastavne vještine te na taj način ostvariti više ciljeva, od kojih je najvažniji  motivirati učenike da uče na zanimljiv i lakši način. Nadasve, očekivala sam da će ovo usavršavanje pomoći u poboljšanju suradnje u eTwinning i Comenius projektima te pridonijeti mom profesionalnom razvoju.

2.      Na koji način se odvijalo vaše usavršavanje (koje su bile aktivnosti)?

Cijelo stručno usavršavanje organizirano je odlično. Organizatori su prije tečaja osigurali sve potrebne podatke za sudionike prije njihova dolaska na Maltu - od informacija o mjestu u koje dolaze, prijevoznim sredstvima, pa sve do hrane i informacija o kulturnim znamenitostima Malte. Svaki dan nastava bi započinjala u 9 sati i trajala je do 16 sati popodne s pauzama za kavu i ručak. Nastava je organizirana u vidu predavanja o svakom alatu, nakon čega bi slijedila praktična primjena u vidu radionica. U svakom trenutku smo mogli postaviti pitanja ako nam  nešto nije bilo jasno, a tempo rada je bio prilagođen svakom sudioniku. Nakon nastave su bile organizirane ekskurzije i razgledavanje Malte, što je također organizirano na odličnoj razini. Sa svim sudionicima ostala sam i dalje u odličnom kontaktu, a s nekima od njih radim na eTwinning projektima.

3.      Na koji način je usavršavanje utjecalo na vaš osobni i profesionalni razvoj?

Ovo usavršavanje je imalo veliki utjecaj na moj daljnji rad, jer ne samo da sam počela voditi blog na kojem redovito pišem o alatima koje koristim u nastavi  i radionicama koje vodim i obučavam druge nastavnike, već naučene alate redovito koristim u nastavi i tekućim eTwinning i Comenius projektima. Zahvaljujući ovom usavršavanju, stekla sam nova prijateljstva, ali su mi se otvorile i poslovne mogućnosti te suradnja s mnogim kolegama van Hrvatske i diljem Europe.

Budući da sam trenutno na poslijediplomskom doktorskom studiju glotodidaktike, željela sam napraviti istraživanje o korištenju video konferencija i drugih IKT alata (blogova, wikija, podcasta, itd.) u razredu pa mi je usavršavanje pomoglo i u tom aspektu.

4.      Koje biste iskustvo izdvojili kao najvažnije i zašto?

Organizatori tečaja su se zaista potrudili pripremiti sve potrebne informacije prije mog dolaska. Sadržaj tečaja je proveden u potpunosti prema planu, a aktivnosti su bile dobro isplanirane. Predavači su bili maksimalno pripremljeni za nastavu i objašnjavali građu na jasan i razumljiv način. Cijela organizacija je bila dobro koncipirana budući da se radni dio s predavanjima na prikladan način izmijenjivao s pauzama i izletima.

5.      Imate li neku poruku za svoje kolege? Zašto sudjelovati u ovakvim aktivnostima?

Želim svima preporučiti ovkva usavršavanja jer su vrlo profesionalno organizirali predavanja i radionice. Svi sudionici dobili su mape s potrebnim informacijama, brošurama i drugim materijalima, kao i e-materijalima na USB sticku. Usavršavanje je nadmašilo moja očekivanja, saznala sam nove informacije, stekla nove vještine te usporedila svoje trenutne sposobnosti s drugim kolegama iz inozemstva. Takva međunarodna suradnja podigla je moje interkulturalne kompetencije kao i kompetencije mojih učenika te unijela europsku dimenziju u moju školu.

Ovo usavršavanje omogućilo je posebnu povezanost naše škole s drugim zemljama te razvijanje interkulturalne kompetencije i tolerancije prema svima.

 
 
Aktivnosti Rokovi
Individualna mobilnost učenika 03.12. 2012.
Stručno usavršavanje 16.01.2013.
30.04.2013.
17.09.2013.
Comenius asistenti/
Ugošćivanje Comenius asistenata
31.01.2013.
Comenius školska partnerstva 21.02.2013.
Regio partnerstva 21.02.2013.
Pripremni posjeti 11.1.2013.
 
Erasmus + Erasmus + , poziv na dostavu projektnih prijedloga Erasmus+, pronađi se u programu Obzor 2020. Obzor 2020., poziv na dostavu projektnih prijedloga Obzor 2020., pronađi se u programu