Ime usavršavanja: Making Science More Attractive
Mjesto održavanja aktivnosti: Cheltenham, Engleska
Države koje su sudjelovale u usavršavanju: Hrvatske, Rumunjske, Finske, Italije, Turske, Èeške i Latvije.
Trajanje projekta: Od 04. do 12. lipnja 2011. godine
Prijavitelj: OŠ Lovre pl. Mataèiæa, Zagreb
U okviru Comenius struènog usavršavanja nastavnica iz OŠ Lovre pl. Mataèiæa sudjelovala je na jednotjednom struènom usavršavanju za nastavnike školskih predmeta iz podruèja prirodnih znanosti. Tema usavršavanja bila je kako uèiniti nastavu prirodnih predmeta zanimljivijom i privlaènijom. U nastavku donosimo njezina iskustva.
1. Zašto ste krenuli u projekt, koji je njegov osnovni cilj?
Ciljevi ovog struènog usavršavanja bili su upoznavanje s britanskim nacionalnim kurikulumom iz podruèja prirodoslovlja, upoznavanje s novim metodama u pouèavanju prirodoslovlja, posjete osnovnim i srednjim školama i upoznavanje organizacije rada škola, izmjene iskustava u pouèavanju prirodoslovlja s kolegama iz raznih europskih zemalja, edukativni posjeti Prirodoslovnom muzeju i Muzeju znanosti u Londonu te edukativni posjeti Festivalu znanosti.
2. Što se radili unutar projekta (koje su bile aktivnosti)?
U sklopu struènog usavršavanja održano nam je niz predavanja o britanskom nacionalnom kurikulumu i naèinu pouèavanja prirodoslovlja u britanskim osnovnim i srednjim školama. Dobili smo konkretne materijale o novim pristupima u pouèavanju prirodoslovlja. Osobito zanimljivo bilo je predavanje o CLIL metodi tj. metodi koja potièe uèenje stranih jezika kroz sadržaje iz prirodoslovlja.
U Londonu smo posjetili Prirodoslovni muzej i Muzej znanosti. Posjetili smo po dvije škole, jednu osnovnu i jednu srednju te se upoznali smo se s naèinom rada u školama, èak smo i sami sudjelovali u nastavi što je bilo vrlo zanimljivo iskustvo. Nakon posjeta školama imali smo diskusiju o školama u Engleskoj i usporeðivali smo škole u zemljama Europe iz kojih mi dolazimo. Zanimljivo je bilo èuti kako se radi u školama u Finskoj èiji ðaci postižu najbolje rezultate na meðunarodnim testiranjima.
Takoðer smo sudjelovali na Festivalu znanosti koji se svake godine održava u Cheltenhamu. Na taj festival dolaze mnogi znanstvenici iz cijele Engleske i drže predavanja i radionice prilagoðene djeci o najnovijim znanstvenim dostignuæima.
3. Možete nam navesti neku od specifiènosti/zanimljivosti vašeg projekta?
Kao rezultat ovog struènog usavršavanja, u svoju sam nastavu uvrstila neke nove metode koje doprinose kvaliteti pouèavanja. Npr. CLIL metoda - pouèavanje stranog jezika kroz sadržaje, pouèavanje o izražavanju u prirodoslovlju, te dramu u pouèavanju prirodnih procesa. U prirodoslovnom muzeju i na Festivalu znanosti dobila sam mnoštvo konkretnih materijala i ideja za kreativniju nastavu. Osim toga, povezala sam se s nekoliko kolegica iz Finske i Italije pa je naša suradnja nastavljena i dalje.
4. Imate li neku poruku za svoje kolege? Zašto sudjelovati u ovakvim aktivnostima, što su vam donijele?
Ovo je najbolje struèno usavršavanje koje sam imala u svojih 20 godina staža. Izmjenjujuæi iskustva u radu s kolegama iz Europe i upoznavši obrazovni sustav u Velikoj Britaniji, shvatila sam da se naš obrazovni sustav i naše škole u mnogo èemu podudaraju s onima iz drugih zemalja Europe. Prostora za napredak svakako ima, ali mišljenja sam da u nekim segmentima obrazovanja i Hrvatska ima "adute" koje može ponuditi Europi.
Moja poruka buduæim korisnicima je da uèe strane jezike i da iskoriste sve moguænosti koje nudi Europska unija. Mi u Hrvatskoj èesto mislimo da je svugdje bolje nego ovdje no sigurna sam da to nije tako. Sve zemlje imaju svoje probleme i trebali bismo jedni od drugih pokupiti ono dobro i na taj naèin zajednièki pridonositi razvoju Europe!