Ime usavršavanja: Learning Disabilities (Dyslexia, Dysgraphia, Dyscalculia)
Mjesto održavanja aktivnosti: Reggio Emilia, Italija
Trajanje projekta: 22.- 28. svibnja 2011.
Prijavitelj: Osnovna škola don Mihovila Pavlinoviæa Podgora
U sklopu aktivnosti Comenius Struèno usavršavanje, prijaviteljica Nedita Nuiæ provela je 7 dana u Italiji na seminaru 'Learning Disabilities (Dyslexia, Dysgraphia, Dyscalculia)' na kojem je dobila priliku usavršiti svoja znanja i vještine u radu s djecom sa specifiènim poteškoæama u uèenju poput disleksije, disgrafije i diskalkulije te razmijeniti iskustva s kolegama iz razlièitih europskih zemalja. U nastavku prenosimo njezina iskustva s usavršavanja.
Nedita nam je pojasnila važnost projekta u kojem je sudjelovala za ustanovu u kojoj radi. „Buduæi da radim kao školska pedagoginja u osnovnoj školi, rad s uèenicima s poteškoæama u uèenju je bitan segment mog svakodnevnog djelovanja. Ovo usavršavanje na temu poteškoæa u uèenju dalo mi je teorijska i praktièna znanja koja æe mi pomoæi lakše identificirati, razumjeti i pomoæi uèenicima s disleksijom, disgrafijom i diskalkulijom te na taj naèin podiæi kvalitetu njihova obrazovanja.“
Pitali smo Neditu kako je teklo struèno usavršavanje. „Prvog dana aktivnosti detaljno su nam objašnjena teorijska polazišta na temu poteškoæa u uèenju, a narednih dana voditeljice usavršavanja upoznale su nas s procesom identificiranja poteškoæa u uèenju i metoda koje se koriste u talijanskom obrazovnom sustavu. Uz to, imali smo priliku sudjelovati u nastavi u razredima u kojima su integrirani uèenici s poteškoæama te se upoznati s kompjuterskim programima koji se koriste u njihovu poduèavanju. Dodatno, imala sa priliku razmijeniti iskustva s kolegama iz Europe te usporediti školski sustav moje zemlje s prednostima i nedostacima školskih sustava zemalja ostalih sudionika.“
Kao zanimljivost ovog projekta, Nedita navodi kako je njeno struèno usavršavanje u jednakoj mjeri obuhvaæalo i teorijske i praktiène aspekte rada s djecom s poteškoæama. Kroz razlièita predavanja, radionice i posjete školama sudionici su se pobliže upoznali s naèinima, metodama i pomagalima za rad s uèenicima s teškoæama u uèenju.
Sudjelovanje u ovom projektu motiviralo me na poboljšanje mojih profesionalnih vještina te ohrabrilo za sudjelovanje i u drugim projektima koje nudi Agencija za mobilnost u svrhu cjeloživotnog uèenja i usavršavanja.