Ime usavršavanja: Learning Disabilities (Dyslexia, Dysgraphia, Dyscalculia)
Mjesto održavanja aktivnosti: Reggio Emilia, Italija
Trajanje projekta: 22.- 28. svibnja 2011.
Prijavitelj: Osnovna škola don Mihovila Pavlinovića Podgora
U sklopu aktivnosti Comenius Stručno usavršavanje, prijaviteljica Nedita Nuić provela je 7 dana u Italiji na seminaru 'Learning Disabilities (Dyslexia, Dysgraphia, Dyscalculia)' na kojem je dobila priliku usavršiti svoja znanja i vještine u radu s djecom sa specifičnim poteškoćama u učenju poput disleksije, disgrafije i diskalkulije te razmijeniti iskustva s kolegama iz različitih europskih zemalja. U nastavku prenosimo njezina iskustva s usavršavanja.
Nedita nam je pojasnila važnost projekta u kojem je sudjelovala za ustanovu u kojoj radi. „Budući da radim kao školska pedagoginja u osnovnoj školi, rad s učenicima s poteškoćama u učenju je bitan segment mog svakodnevnog djelovanja. Ovo usavršavanje na temu poteškoća u učenju dalo mi je teorijska i praktična znanja koja će mi pomoći lakše identificirati, razumjeti i pomoći učenicima s disleksijom, disgrafijom i diskalkulijom te na taj način podići kvalitetu njihova obrazovanja.“
Pitali smo Neditu kako je teklo stručno usavršavanje. „Prvog dana aktivnosti detaljno su nam objašnjena teorijska polazišta na temu poteškoća u učenju, a narednih dana voditeljice usavršavanja upoznale su nas s procesom identificiranja poteškoća u učenju i metoda koje se koriste u talijanskom obrazovnom sustavu. Uz to, imali smo priliku sudjelovati u nastavi u razredima u kojima su integrirani učenici s poteškoćama te se upoznati s kompjuterskim programima koji se koriste u njihovu podučavanju. Dodatno, imala sa priliku razmijeniti iskustva s kolegama iz Europe te usporediti školski sustav moje zemlje s prednostima i nedostacima školskih sustava zemalja ostalih sudionika.“
Kao zanimljivost ovog projekta, Nedita navodi kako je njeno stručno usavršavanje u jednakoj mjeri obuhvaćalo i teorijske i praktične aspekte rada s djecom s poteškoćama. Kroz različita predavanja, radionice i posjete školama sudionici su se pobliže upoznali s načinima, metodama i pomagalima za rad s učenicima s teškoćama u učenju.
Sudjelovanje u ovom projektu motiviralo me na poboljšanje mojih profesionalnih vještina te ohrabrilo za sudjelovanje i u drugim projektima koje nudi Agencija za mobilnost u svrhu cjeloživotnog učenja i usavršavanja.