Povratak na naslovnicu
Engleski
 
 
 
 
  Početna stranica > Program za cjeloživotno učenje > O Programu za cjeloživotno učenje > Leonardo da Vinci > Primjeri dobre prakse > Mobilnost – Početno strukovno osposobljavanje (IVT)
 

Naziv prijavitelja: Obrtnička škola za osobne usluge

Naziv projekta: Idemo u Europu!

Država u kojoj je provedena mobilnost: Italija

Trajanje aktivnosti: 06.06.2013.-06.11.2013. 

Milano_glavna

Dvanaest učenica drugog razreda zagrebačke Obrtničke škole za osobne usluge na dvotjednoj mobilnosti u Milanu imalo je prilike upoznati se s tajnama frizerske struke i primiti stručne savjeta vrsnih majstora.

- Mobilnost na učenike uvijek ima gotovo magičan efekt i čitav je niz neprocjenjivih vrijednosti koje sudjelovanjem u projektu dobivaju. Tijekom prakse u Milanu učenice su u frizerskim salonima „Evos“, koji je bio naš partner u projektu, imale priliku upoznati se s novim trendovima, inovacijama u struci i novim tehnikama rada,  kvalitetnim proizvodima i priborom, te načinom rada koji je specifičan i "patentiran" upravo za taj lanac frizerskih salona. Vidjele su kolika je važnost cjeloživotnog učenja, koliko je potreban stalni profesionalni i osobni rast te  samokritičnost u radu – na primjer, i kada je klijent zadovoljan frizurom pitati se uvijek što sam mogao učiniti bolje. Nadalje, vidjele su i kako stvoriti ugodnu i opuštajuću atmosferu u salonu a u isto vrijeme ozbiljnu za profesionalan i stručan rad – ističe voditeljica projekta Sanda Modrić.

- Učenice su bile prezadovoljne cijelim projektom. Posebno ih se dojmila kvaliteta našeg partnera, vrhunska stručnost i profesionalnost, ugodna i relaksirajuća, a istodobno radna atmosfera u salonima. Sve sudionice mobilnosti dobile su Certifikate da su obavile praksu u frizerskim salonima "Evos" i prisustvovale edukaciji, Europass mobility dokument, a praksa im je priznata u Hrvatskoj na način da toliko manje moraju pohađati praktičnu nastavu u svojim matičnim salonima – objašnjava profesorica Modrić.

Učenice su imale lijepo i kvalitetno organizirano slobodno vrijeme. Posjetile su vodeni zabavni park Gardaland, jezero Lago di Como, središte Milana koje ih je sve zadivilo svojim atraktivnim i prestižnim dućanima, prekrasnim građevinama i bezbrojnim uličnim atrakcijama. Bile su impresionirane čuvenom katedralom Duomo, galerijom Vittorio Emanuele, kazalištem Scala, ulicom Monte Napoleone…

 - Učenice su bile oduševljene i susretljivošću i simpatijama osoblja i vlasnika restorana kamo smo odlazile jesti. Osim što su im pripremali talijanske specijalitete, prema njihovim željama spravljali su jela i iz hrvatske kuhinje po naputcima naših učenica – priča profesorica Modrić i dodaje: – Da su prirodne ljepote naše zemlje poznate i u dalekom Milanu potvrdili su nam brojni klijenti salona „Evos“ koji već godinama ljetuju u Hrvatskoj i koji su s našim učenicama razmijenili i pokoju hrvatsku riječ.

Milano_gl2

- Uspješno proveden projekt je svima poticaj za nove projekte. U školi je vidljiva  motiviranost učenika, pitaju, interesiraju se, traže dodatne informacije i direktno rade na popravljanju svog uspjeha kako bi postali konkurentniji za sudjelovanje u nekom od budućih projekata. Nekoliko učenica koje su sudjelovale u projektu "Idemo u Europu!" prije odlaska na mobilnost željele su zbog niza negativnih iskustava odustati od profesionalnog bavljenja strukom, a nakon prakse u Italiji motivacija im se toliko promijenila da su ne samo odlučile ostati u svom zanimanju već žele primijeniti naučeno i viđeno na način da poboljšaju okruženje u kojem trenutačno rade, a pokazale su i ambicije da u budućnosti otvore vlastiti salon te rade na način koji su vidjele - visokoprofesionalno i nadasve stručno – ističe profesorica Modrić.

I za kraj nekoliko poruka sudionica mobilnosti: Heleni je ovo bilo najljepše iskustvo u životu; Ivana je dobila poticaj za učenje talijanskog jezika, pojačalo joj se samopouzdanje i motivacija, a sve: salon, grad, država, ljudi… ostat će joj u jednom prelijepom sjećanju;  Michelle poručuje svima da se trude u učenju, da imaju što bolje ocjene, da ne markiraju i da uče strane jezike; Valentini B. projekt je pomogao da se oslobodi straha i stekne brojne nove kontakte i prijateljstva, a Valentini G. da ponovno zavoli struku te poželi u budućnosti otvoriti svoj salon. 

Osoba za kontakt:
Sanda Modrić 
sanda.modric@skole.hr

Obrtnička škola za osobne usluge
Zagreb, Savska cesta 23 
www.ss-obrtnicka-osobneusluge-zg.skole.hr 

e-pošta: obrtnicka.skola@skole.t-com.hr 

Fotografije s mobilnosti 
Stručna praksa u Milanu: foto1, foto2, foto3, foto4, foto5, foto6, foto7, foto8

Razgledanje grada, život, zabava i druženje: foto9, foto10, foto11, foto12, foto13, foto14, foto15, foto16, foto17

 

 

 

Naziv prijavitelja: Mješovita industrijsko-obrtnička škola Karlovac

Naziv projekta: Connecting

Država u kojoj je provedena mobilnost: Njemačka

Trajanje aktivnosti: 27.11.2012.-20.05.2013.

Karlovac-gl

Četrnaestero učenika karlovačke Mješovite industrijsko-obrtničke škole, u pratnji svojih profesorica Mirjane Kovačić i Bojane Cvetković Šoštarić, išlo je na dvotjednu stručnu praksu u Frankfurt na Majni. Budući zidari, monteri, keramičar, soboslikar, građevinski tehničari upoznali su se s osnovama pasivne gradnje, te stjecali vještine u revitalizaciji i restauraciji građevina od kulturnog i povijesnog značaja. Učenici koji se školuju za autolakirera imali su prilike upoznati se s načinom restauracije old timera, a za buduće fotografe mobilnost je bila odrađivanje stručne prakse koje u školi gotovo i nemaju.

- Uz to što su stekli novo znanje i vještine, učenici su komunicirali na stranom jeziku i pokazali se u samo dva tjedna tako dobrima da su ih poslodavci pozvali da dođu raditi nakon što završe školu – ističe koordinatorica projekta Mirjana Kovačić. Posebno su se dobrima u poslu pokazali keramičari, soboslikari, monteri i autolakireri. Budući građevinski tehničar su na primjeru gradnje kuće vrijedne 200.000 eura koju je gradila firma kod koje su bili na stručnoj praksi, vidjeli način gradnje pasivne kuće, keramičari su postavljali složene mozaike na građevini islamske arhitekture. Autolakireri su dobili priliku raditi na novijim tipovima vozila, za razliku od prakse koju obavljaju kod kuće gdje rade isključivo na starim i malo vrijednim vozilima. Prisustvovali su i pripremi old timera za nanošenje laka. Fotografkinje su iskušale novi program za obradu slika i način rada na aparatu koji se koristi za pravljenje slika za putovnicu, te su vidjele razlike između hrvatske i njemačke biometrije.

U sjećanju s mobilnosti ostala je i jedna (ne)zgoda. 

- Naše fotografkinje imale su zadaću popratiti mobilnost fotoreportažom. I krenule su slikati već u avionu. Pri izlasku iz aviona, radi opće uzbuđenosti i strke, fotoaparat su zaboravile u avionu. To su shvatile tek kad smo bili na izlasku iz zračne luke, pa je krenula potraga – traženje šaltera za izgubljene stvari, pa saznanje da se istog trena ne može riješiti ništa, pa dolazak u zračnu luku nakon par dana da bismo opet saznali da aparata nema. I tako su se morale snalaziti i dolaziti do slika iz raznih mobitela. Uglavnom, fotoreportažu su napravile u obliku videa! I taj smo video koristili kad smo našu školu predstavljali osmašima radi upisa  – kaže profesorica Kovačić, vrlo zadovoljna učinkom mobilnosti:

-  Učenici su stekli samopouzdanje i vjeru u svoje sposobnosti – dokazali su da se mogu snaći u zemlji čiji jezik ne poznaju dobro i da se mogu prilagoditi uvjetima rada u jednoj razvijenoj svjetskoj ekonomiji. Ponosno su govorili svojim kolegama i profesorima o iskustvima s mobilnosti. Iskazali su se toliko da su ih vlasnici kod kojih su bili na praksi pozvali da dođu raditi za njih kad završe školu. Koliko mi je poznato, jedan keramičar je podnio potrebne dokumente za boravak i rad kod vlasnika kod kojeg je bio na praksi. Osim toga, u hostelu gdje smo bili smješteni učenici su upoznali i družili se s drugim mladim ljudima, što im je bilo vrlo zanimljivo, a upoznali su i grad, kulturu i ljude koji tamo žive.

Karlovac_gl2

- Ovim projektom željeli smo učenicima omogućiti uvid u obavljanje posla za koji se školuju u ekonomski razvijenoj zemlji EU, stjecanje novih saznanja iz tih područja, upoznavanje kulture strane zemlje i uočavanje potrebe za učenjem stranih jezika te osvještavanje mogućnosti da se nakon završenog školovanja mogu natjecati na europskom tržištu rada, što smo i postigli – zadovoljna je uspjehom projekta profesorica Kovačić. I za kraj jedan njezin savjet kolegama u sličnim projektima:

- Omogućite učenicima da putuju avionom do udaljenijih gradova, jer putni troškovi nisu toliko veći od cijene putovanja autobusom ili vlakom, a puno je lakše i svakako zanimljivije, osim toga većina učenika nikad prije nije putovala avionom.

Osoba za kontakt:
Mirjana Kovačić

Mješovita industrijsko-obrtnička škola Karlovac
Karlovac, Domobranska 2 
www.ss-mjesovita-industrijsko-obrtnicka-ka.skole.hr 

Fotografije s mobilnosti 
Stručna praksa i razgledanje Frankfurta na Majni: foto1, foto 2, foto3, foto4

 

 

 

Naziv prijavitelja: I. tehnička škola Tesla

Naziv projekta: European Expirience for Tesla's Students

Država u kojoj je provedena mobilnost: Njemačka

Trajanje aktivnosti: 19.07.2012.-23.01.2013.

 

tesla_glavna

Desetorica učenika I. tehničke škole Tesla iz Zagreba,  elektrotehničkog usmjerenja s izbornim sadržajem informatika, u dvije su skupine bili u listopadu i studenome 2012. u Berlinu u nekoliko tvrtki, te u organizaciji srodne strukovne škole obavili propisanu strukovnu praksu u trajanju od 80 sati.

- Bavili su se programiranjem u LogoSoftu, hardverskim zadacima sastavljanja i punjenja računala programima, a u jednoj od tvrtki bavili su se i blackberry pametnim telefonima i njihovom implementacijom, odnosno računalima koja stanu u džep. Rezultat rada jedne od programerskih skupina naših učenika u Berlinu je moguće vidjeti i na internetu kao filmić: http://www.youtube.com/watch?v=CQkmptFPb3M&feature=youtu.be ali isto tako i kroz dnevnike rada svakog od sudionika na web stranici I. tehničke škole Tesla pod http://www.tesla.hr/index.php/ldv-ivt-2012 - objašnjava voditeljica projekta, profesorica Tatjana Antić. Ističe da su se učenici prije odlaska na praksu u Njemačku dobro pripremili iz struke – u školi su popravljali računala, programirali... – a uz to su vježbali razgovorni njemački jezik, učili kulturu ophođenja, sastavili popis kulturnih dobara koja će razgledati...

- Mobilnošću smo naučili da možemo pripremiti naše učenike za svaku vrstu rada unutar struke, pri čemu je struka bila shvaćena prilično široko. Naknadnim druženjem na društvenim mrežama učenici su dokazali da im je rad bio zadovoljstvo – ističe voditeljica projekta.

- U završnom izvješću jedan je učenik naveo da je zanemario moj popis kulture i preko društvenih mreža i interneta napravio svoj popis onoga što želi vidjeti, misleći da ću ga pitati zašto me nije poslušao. Na kraju je on mene pitao, zašto mu to nisam ni komentirala. Poanta pedagoške pripreme je samo četkanje stava prema europskom i kulturi drugog naroda, a činjenica da sam potaknula svoje učenike da sjede satima na internetu i provjeravaju kako doći do hotela, do mjesta rada, do škole domaćina, što vidjeti iz ponude Berlina, kako se snaći... to mi je na ponos, jer sam istrenirala učenike koji sami stvaraju okvire svoga kulturnog boravka, taj put u Berlinu, neki drugi put bilo gdje na svijetu – zaključuje profesorica Antić ne krijući ponos na svoje učenike i svoj rad. Svaki učenik je nakon povratka s dvotjedne mobilnosti postao vlasnikom nekoliko dokumenta kao što su Europass Mobility, potvrda njemačke tvrtke i potvrda njemačke škole te potvrda I. tehničke škole Tesla.

tesla_gl2

Profesorica Antić uz osmijeh dodaje:

- Problema u načelu nije bilo osim s internetom kojeg nije bilo u hostelu pa su morali u prvi internet kafić, vrata do ulaza u hostel. To im je bio strašan trošak, barem euro dnevno, jer su morali slati izvješća, upite, tračeve - sve, svakodnevno voditeljici projekta.

Učenici su imali cjenovno jako povoljan smještaj u samom središtu Berlina, no katkad su se hranili  kobasicama, najčešće kebabom iz “kebabdžinice iza vugleca”, želeći malo i uštedjeti.

- Kad su „došli domeka“ svi su komentirali kako su „papali maminu juhicu“ - mogli su i u Berlinu „papati Eintopf“, no to nije-to-kad-je-kebab-super! – opisuje profesorica Antić. A vrativši se s mobilnosti kući, učenici su postali – zvijezde škole! Prezentacija o naučenom i doživljenom na stručnoj praksi u inozemstvu u školi je obavezna, a on-line portali su puni stranica o njima. Uz to, tri učenika iz Njemačke bila su na 10-tjedanoj strukovnoj praksi u Hrvatskoj, a njihovi su mentori – dvojica inženjera informatike – održali  strukovno predavanje na I. tehničkoj školi Tesla, te predstavili način na koji oni provode nastavu: rješavanjem problemskih zadataka, čemu uče i svoje učenike.

I za kraj, profesorica Antić otkriva tajnu uspješnosti u EU projektima:

- U ovom kao i u svim EU projektima uspijevaju samo oni koji se žele prilagoditi EU pravilima - bez fige u džepu.

Osoba za kontakt:
Tatjana Antić, prof. savjetnik 
tatjana.antic@zg.t-com.hr

I.tehnička škola Tesla
Zagreb, Klaićeva 7 
www.tesla.hr

 

 

Naziv prijavitelja: Škola za modu i dizajn

Naziv projekta: TEXtile/leather/design  PRActice in Italy 

Država u kojoj je provedena mobilnost: Italija

Trajanje aktivnosti: 09.08.2012.-30.01.2013.

moda_glavna

- U sklopu projektu TEXPRA na stručnoj praksi u Italiji bilo je 20 učenika naše škole koji se školuju za tekstilno-kemijske čistače, obućare, galanteriste i odjevne tehničare – kaže koordinatorica projekta i nastavnica na Školi za modu i dizajn Dubravka Konjevod. Ističe da su učenici bili izabrani prema uspjehu, zalaganju, motivaciji, struci, kooperativnosti, a na mobilnost su išli u pratnji četvero nastavnika struke - Julijane Zrno, Tatjane Novak, Suzane Lencur i Dubravke Konjevod.

- Putovanje u Padovu na dva tjedna, koliko smo boravili na mobilnsoti, naveliko potiče suradnju institucija diljem Europe, mobilnost sudionika obrazovnog procesa, razvijanje tolerancije i multikulturalnosti, a istovremeno priprema sudionike za uspješno sudjelovanje na europskom tržištu rada. Tvrtka Sabcontact osigurala je  praksu za učenike u različitim tvrtkama i školskim praktikumima, a vikendom obilazak kulturoloških znamenitosti grada Padove i Venecije – ističe gospođa Konjevod.

- Tijekom boravka u Padovi, učenici su posjetili Instituto d’Istruzione Superiore ˝E. Usuelli Ruzza˝ srednju školu i kemijski institut, gdje im je u prvom tjednu bila održana nastava na talijanskom jeziku uz prevoditelja, a u drugom tjednu imali su organiziranu praktičnu nastavu u obrtničkim radionicama, kemijskim čistionicama, školama, institutima. Na studiju Politehnico calzature S.C.A.R.L. učenici su se upoznali sa školskim praktikumima, gdje su također sudjelovali na nastavi uz određene teme vezane za struku, modeliranje i dizajn. Slušali su kako dolazimo do prototipa pa sve do kontrole materijala te studije tehničke i mehaničke izdržljivosti. Studij je opremljen vrhunskom opremom za ispitivanje čvrstoće materijala, određena testiranja te CAD 2D i 3D modeliranjem potpetica, potplata i gotove obuće. Nakon samog projektiranja određenog modela, učenici imaju priliku realizirati obuću u suradnji s ˝Distriktima˝ koji se nalaze u gradiću Stra. Pojam ˝Distrikt˝ označava  područje malih tvornica koje su međusobno povezane te imaju samo jedan zajednički cilj, kvalitetno izrađen proizvod, specifični su za ovu zonu u Italiji u gradu Stra – objašnjava koordinatorica projekta.

moda_glavna2

- Posjetili smo jedan takav distrikt kojeg čine tvornica kalupa, tvornica temeljnih tabanica i ugradnih dijelova, tvornica potpetica. Učenici školsku praksu odrađuju u ljetnom roku od četiri tjedna u tim  tvornicama. Napominjem da su upravo te tvornice investirale u Sveučilište te ga osnovale radi obrazovanja kadra potrebnog za struku. Učenici primjećuju veliku zaposlenost mlade radne snage.  U suvremeno opremljenim i  organiziranim tvornicama s kvalitetnom zaštitom na radu, direktori, majstori i voditelji cijene radnika jer je on taj koji određeni proizvod kvalitetno napravi svojim rukama. Tvornice rade brendiranu obuću  i galanteriju za veliko tržište kao što su Chanel, Louis Vuitton, Prada, Louboutin, te je svaki detalj od izuzetne važnosti.  Prof. Trolese Filiberto održao je predavanja ˝Od ideje do realizacije˝ te ga popratio video zapisom izrade cipela, što je oduševilo naše učenike – ističe gospođa Konjevod i dodaje:

- Ciljevi ovog boravka u Italiji su zaista postignuti. Ostvarena je suradnja s privatnim studijima i srednjim školama, obrtnicima te su  stečena nova korisna iskustva. Kvalitetna praktična nastava i odgovarajuće izvannastavne aktivnosti motivirajuće djeluju na učenike, koji se s više pažnje posvećuju kvalitetnom radu uz upornost, strpljenje i nadzor stručnih nastavnika.

Osoba za kontakt:
Dubravka Konjevod, univ. spec. act. soc.
(Sveučilišna specijalistica za neprofitni management i socijalno zagovaranje) 
dubravka.konjevod@gmail.com

Škola za modu i dizajn
Prilaz baruna Filipovića 30
10 000 Zagreb
tel.: 01/3773 133 
ss-moda-dizajn-zg.skole.hr 
tekstilna.zagreb@skole.t-com.hr

Fotografije s mobilnosti: foto1, foto2, foto3, foto4, foto5, foto6, foto7, foto8, foto9, foto10, foto11, foto12, foto13, foto14, foto15, foto16


 

 

Naziv prijavitelja: Industrijsko-obrtnička škola Virovitica

Naziv projekta: Znanjem do energetski učinkovite zgrade

Država u kojoj je provedena mobilnost: Češka

Trajanje aktivnosti: 27.06.2012.-05.12.2013. 

Vir_gl1

„Vidio sam postupke izvođenja radova i ispitivanja toplinskih karakteristika postojećih objekata koje do sad nisam mogao vidjeti kod poslodavca gdje imam stručnu praksu. Ako ću u budućnosti imati priliku raditi u nekoj inozemnoj državi ili ako se u Hrvatskoj poboljša stanje, imam određena predznanja koja ću sigurno dobro primijeniti.“ Tako je svoju stručnu praksu u Češkoj opisao jedan od 6 učenika virovitičke Industrijsko-obrtničke škole. Budući zidari dva su tjedna u pratnji svoje nastavnice strukovnih predmeta proveli na mobilnosti u Češkoj, gdje su se upoznali s energetski učinkovitom gradnjom, vidjeli kolika je važnost primjene toplinskih sustava u štednji energije, te produbili svijest o zaštiti i očuvanju okoliša.

- Učenici su u južnom dijelu Praga vidjeli kako se poboljšava toplinska zaštita na postojećoj 12 etažnoj više-stambenoj montažnoj zgradi, te kako se izvode kritični detalji (toplinski mostovi) oko prozora i na lođama. Na seminarima više građevinskih tvrtki upoznali su se s toplinskim materijalima i sustavima, pravilnom ugradnjom i tipovima aluminijskih prozora, a i sami su imali prilike raditi na postavljanju toplinske zaštite, termo-fasade. Također, na ČVUT-građevinskom fakultetu bili su na predavanju o energetski učinkovitoj gradnji  i prezentaciji  metoda ispitivanja i mjerenja parametara koji utječu na energetsku učinkovitost zgrade: termografije i blower door metode – kaže Jasna Berger, koordinatorica ovog projekta Leonardo da Vinci mobilnosti.

- U školi partnera bila su organizirana predavanja i prezentacije stručnjaka, a naši su učenici sudjelovali u raspravama. Radni zadatak izvodili su na poligonu školu uz nadzor mentora, a stručna predavanja i praktične zadatke imali su i izvan škole na gradilištima – objašnjava gđa Berger. Nisu izostali ni kulturni program i sportska natjecanja. Škola domaćin je pripremila bogate pisane materijale i osigurala voditelje za obilazak kulturnih znamenitosti grada (Vyšehrad, Pražský hrad, Petřín, Staroměstské náměstí,Václavské náměstí, Karlův most), obilazak tunela Blanka.  Slobodno vrijeme učenici su također iskoristili za posjete praških znamenitosti – u Nacionalnoj operi bili su na „Aidi“, u Novoj sceni Narodnoga kazališta gledali su multimedijalnu predstavu „Grafiti“. Učenici su na stadionu Dukle gledali nogometnu utakmicu iz svečane lože s direktorom škole domaćina, što im je posebno ostalo u sjećanju, a gledali su i hokejaše u areni O2. Odigrali su i nogometnu utakmicu s češkim kolegama, posjetili botanički vrt, vozili se podzemnom željeznicom i bili u „najdubljoj“ stanica metroa na otprilike 100 metara.

Vir_gl2

- Prepričavala se i zgoda s kruhom. Naime, prvi dan u menzi za vrijeme ručka nije bilo kruha, što je sve jako iznenadilo i zaprepastilo. Kasnije su ga zbog nas imali u ponudi – kaže gđa Berger. Ističe da se nakon mobilnosti povećalo zanimanje učenika za učenjem češkog jezika i kulture, a uspješnost projekta motivirala ju je da pronađe partnere za novi EU projekt koji je škola u 2013. godini ostvarila u češkom mjestu Kopidlno a sudionici su bili učenici i učenice koji se školuju za zanimanje cvjećara. 

Osoba za kontakt:
Jasna Berger 
jasna.berger@gmail.com

Industrijsko-obrtnička škola Virovitica
Virovitica, Zbora narodne garde 29
mrežna stranica škole: www.ss-industrijskoobrtnicka-vt.skole.hr 
ss-virovitica-503@skole.htnet.hr

Fotografije s mobilnosti 
Na stručnoj praksi i razgledanju Praga: foto1, foto2, foto3, foto4, foto5, foto6, foto7, foto8, foto9
Naučeno će se primjenjivati: foto10, foto11, foto12, foto13


 

Naziv prijavitelja: Industrijsko-obrtnička škola, Nova Gradiška  

Naziv projekta: Praksa za učenike u novoj radnoj sredini       

Država u kojoj je provedena mobilnost: Njemačka

Trajanje aktivnosti: 26.07.2012.-16.01.2013.

NG_gl1 

- Želimo da i druge škole i sudionici mobilnosti dožive prijateljstvo u novoj sredini kao što smo mi doživjeli u Njemačkoj u Herzogenaurachu, jer naši učenici stalno pitaju: kad ćemo opet ići?! – kaže Mijo Matošević, ravnatelj Industrijsko-obrtničke škole iz Nove Gradiške. U studenome 2013. dva tjedna je 20-ero učenika te škole u pratnji svojih nastavnika boravilo na stručnoj praksi u Njemačkoj. Bili su podijeljeni u dvije grupe – u strojarskoj grupi bilo je 7 učenika i 1 učenica koji se školuju za CNC operatere s dva stručna učitelja, a u drugoj grupi bilo je 6-ero budućih kuhara te 6-ero učenika s teškoćama u razvoju koji se školuju za pomoćne kuhare i slastičare u pratnji sa stručnim učiteljem i učiteljicom. Strojarska grupa – u kojoj su bili učenici 2. i 3. razreda - praktične vježbe imala je u tvrtki Schaeffler Technologies AG & Co. KG, a budući kuhari tjedan dana zajedno su bili u Strukovnom školskom centru, potom su u dvije smjene pomagali u pripremi obroka za pacijente Reha klinike, a učenici koji se školuju za pomoćne kuhare i slastičare radili su u kuhinji u zaštitnom pogonu Lebenshilfe.

- Oduševljen sam kako su se učenici, i kuhari i strojari, držali zajedno, a ujedno su se dobro uklopili u njemačku sredinu. Herzogenaurach je multikuturalna sredina, što je vidljivo i u školi i u pogonima, naši su učenici s domaćinima igrali nogomet. Bili smo i na izletu u Bambergu, išli na bazen i kuglanje, a imali smo i svojevrsnu himnu – pjesmu „Ima li ovdje pauze“, koju su učenici pjevali u busu i u slobodnim trenucima – priča g. Matošević. Bilo je zgoda za prepričavanje – dva su učenika karticu za vrata zaboravila u sobi, pa su se morali snaći za noćenje. A morali su se snalaziti i u trgovini – jer svaki je učenik dobio po 300 eura, veći dio tog novca bio je za individualne životne troškove, a dio za troškove u grupi, od čega su, osim za džeparac, nekoliko dana kad nije bila organizirana večera morali kupiti i jelo. I to je bio dio mobilnosti – da pitaju na njemačkom, zbrajaju eure i cente...

- Učenici su bili i u klubu hrvatskih radnika „Croatia“, gdje su također uspostavili dobru komunikaciju i prijateljstvo. S njemačkim domaćinima smo u stalnom kontaktu, suradnju kao škola nastavljamo i kroz druge EU projekte, a učenici razmjenjuju e-mailove. Pripremamo se i za nove projekte mobilnosti – objašnjava ravnatelj. Ističe važnost cjeloživotnog učenja u stvaranju osjećaja europskoga građanstva, a s osobitim ponosom kaže da njegovi učenici koji su bili na mobilnosti, nakon što završe školovanje, imaju veliku mogućnost za zaposlenje u Njemačkoj jer im domaćini ponudili posao.

NG_gl2

- Na mobilnosti učenici govore strani jezik u stvarnoj situaciji, u učionici ili radionici, te stječu svijest o interkulturalnoj ovisnosti. Ne samo da će i učenici i nastavnici profitirati učeći na dobroj praksi i tehnološkim rješenja domaćina, nego je to i solidan korak za europsko tržište. Jednostavno, treba otići i sve to doživjeti – zaključuje g. Matošević.

Osoba za kontakt:
Mijo Matošević 
mijo.matosevic@sb.t-com.hr

Industrijsko-obrtnička škola
35400 Nova Gradiška
Gajeva bb
Tel.: +385 35 361 459
Mrežna stranica škole: www.iosng.hr 

Fotografije s mobilnosti 
Praksa u radionici: foto1, foto2, foto3
Rad u kuhinji: foto1, foto2, foto3, foto4
S projekta: foto1, foto2
Obilazak grada i druženje: foto1, foto2, foto3, foto4, foto5, foto6, foto7, foto8,  foto9 

 

 

Naziv prijavitelja: Gospodarska škola iz Čakovca

Naziv projekta: Praksa u tropima

Mjesto održavanja aktivnosti: Dobrovnik, Slovenija

Trajanje projekta: 1.6.2011. - 24.10.2012.

gospodarska_1

U sklopu projekta mobilnosti Leonardo da Vinci, 32 učenika poljoprivrednih  zanimanja Gospodarske škole iz Čakovca obavilo je stručnu praksu u poduzeću Ocean Orchids u Dobrovniku, Slovenija u trajanju od dva tjedna. Tijekom prakse upoznali su nove tehnologije u proizvodnji cvijeća i bili aktivno uključeni u proizvodne faze sađenja i pakiranja orhideja. O samom tijeku projekta razgovarali smo s voditeljem projekta, gospodinom Vladimirom Šoštarićem.

Gospodin Šoštarić objasnio nam je zašto se uopće njegova škola uključila u projekt. Budući da učenici naše škole nemaju prilike na poljoprivrednom dobru stjecati praktično iskustvo u proizvodnji cvijeća uz najnovije tehnologije, okrenuli smo se prema Sloveniji i najvećem proizvođaču orhideja u ovom dijelu Europe. Osnovni cilj našeg projekta bio je povećanje stručnih - teoretskih i praktičnih znanja o stakleničkoj proizvodnji cvijeća, dok su ostali ciljevi uključivali razvijanje samostalnosti učenika pri obavljanju stručne prakse, upoznavanje gospodarskih, kulturnih i geografskih obilježja Pomurja i slovenskog jezika.„

Praksa je tekla na način da su učenici su prvo bili upoznati sa cjelokupnim postrojenjem, tehnološkim procesima u proizvodnji orhideja, uvjetima proizvodnje, tropskim vrtom i prodajom. Potom su učenici bili aktivno uključeni u proizvodne faze sađenja, razmicanja, kolčenja i pakiranja orhideja. U svoje slobodno vrijeme, učenici su uživali i u kulturnim aktivnostima poput posjeta Bukovniškom jezeru, izletištu "Otok ljubezni" na Muri, te kupanju u Moravskim Toplicama.

Vladimir ističe:Najveća vrijednost našeg projekta leži u uspostavljenoj odličnoj suradnji s našim partnerom. Planiramo i buduće zajedničke projekte što je od velike važnosti za stjecanje novih kompetencija naših učenika što će, vjerujem, pridonijeti njihovoj lakšoj zapošljivosti na tržištu rada. Zadovoljstvo učenika stručnom praksom, svakako je najvažnije iskustvo. „

Vaša poruka budućim korisnicima:

„Svim budućim prijaviteljima želim uputiti poruku ohrabrenja. Upustite se u pripremanje i ostvarivanje projekata Programa za cjeloživotno učenje. U Nacionalnoj agenciji imate jakog partnera, a mogućnosti koje Program nudi su velike."

gospdoarska_2

Osoba za kontakt:

Vladimir Šoštarić
Gospodarska škola Čakovec, V. Nazora 38
Čakovec
vladimir.sostaric@optinet.hr
www.ss-gospodarska-ck.skole.hr

 

 

Naziv prijavitelja: Centar za odgoj i obrazovanje „Slava Raškaj"

Naziv projekta: Iskustvom do posla 3

Mjesto održavanja aktivnosti: Oulu, Finska

Trajanje projekta: 1.6.2011. – 7.7.2012.

Slava_raskaj_1U sklopu projekta Leonardo da Vinci mobilnosti, 6 učenika Centra za odgoj i obrazovanje „Slava Raškaj" koji se obrazuju u ugostiteljskim zanimanjima u programima kuhar i slastičar obavilo je stručnu praksu u Luovi Centar u Oulu, Finska u trajanju od dva tjedna. Tijekom prakse pripremali su i prezentirali jela hrvatske i finske nacionalne kuhinje. O samom tijeku projekta razgovarali smo s voditeljicom projekta, gospođom Nataliom Šinković.

Gospođa Šinković nam je istaknula ciljeve projekta: „Stjecanje novih znanja i vještina kako bi se učenicima olakšao profesionalni rad te osiguralo povećanje konkurentnost na tržištu rada najvažniji je cilj projekta. Osim toga, učenici su osnažili psihosocijalne kompetencije potrebne za snalaženje na otvorenom tržištu rada te ojačali lingvističke vještine. Kroz ovaj smo projekt dobili priliku putem medija upoznati poslodavce i javnost s vještinama naših učenika ugostiteljskog smjera.“

Natalia dodaje: „Kroz projekt mobilnosti Centar je poboljšao timski rad unutar institucije te su djelatnici Centra dobili dodatno profesionalno samopouzdanje. Kroz ovakve projekte Centar će biti prepoznat i poželjan partner u međunarodnoj suradnji.“

Vaša poruka budućim korisnicima:

„Lijepo je upoznati nove kulture, nove zemlje, nove sustave obrazovanja, nove ljude i sklapati nova prijateljstva. Čovjek se osjeća bogatijim, boljim i kvalitetnijim kad upozna nove ljude i nove kulture, a najvažnija je činjenica da sudjelovanjem u mobilnosti imamo priliku upoznati nove načine života, školovanja i uvijek naučimo nešto novo."

 slava_raskaj_2

Osoba za kontakt:

Natalia Šinković
Centar za odgoj i obrazovanje „Slava Raškaj",  Vladimira Nazora 47
Zagreb
nsinkovic@yahoo.com
http://centar-sraskaj-zg.skole.hr/

 

 

Naziv prijavitelja: Obrtna tehnička škola

Naziv projekta: Ugrabi nove izazove!

Mjesto održavanja aktivnosti: Meaux, Francuska

Trajanje projekta: 1.6.2011. - 31.5.2012.

U sklopu projekta mobilnosti Leonardo da Vinci, 10 učenika zanimanja automehaničar i elektroinstalater Obrtne tehničke škole iz Splita obavilo je stručnu praksu u srodnoj strukovnoj školi „Centre de Formation Mettiers et Artisanat“ u Meauxu, Francuska u trajanju od dva tjedna. Projekt se temelji na partnerstvu između ove dvije škole te je nastavak prethodna dva projekta mobilnosti iz 2009. i 2010. godine. Tijekom prakse učenici su boravili u školskim i obrtničkim radionicama specijaliziranim za automehaniku i elektriku gdje su imali konkretne zadatke i vježbe, prethodno dogovorene s partnerima. O samom tijeku projekta razgovarali smo s voditeljicom projekta, gospođom Sanjom Novak.

Gospođa Novak nam je objasnila koji su rezultati projekta: „Sudjelovanjem u projektu mobilnosti naši učenici su imali priliku usporediti vlastite kompetencije s kompetencijama vršnjaka u Francuskoj, jednoj od zemalja Europske unije. Ono što su saznali tijekom mobilnosti je da njihova znanja i vještine ne zaostaju u odnosu na znanja i vještine njihovih vršnjaka u zemlji domaćinu, što ih čini jednako sposobnima, te u krajnjem ishodu konkurentnima na tržištu rada EU. Komunikacijom na stranom jeziku, proširili su fond riječi, posebno stručnu terminologiju i dobili povratnu informaciju da su vrlo uspješni u komuniciranju i sporazumijevanju na stranom jeziku.“

Novak dodaje: „Općenito gledajući, razmjena stručnih znanja i iskustava između naše i partnerske škole, posredstvom sudjelovanja učenika i nastavnika u stručnom usavršavanju i obavljanju stručne prakse, doprinosi poboljšanju kvalitete strukovnog obučavanja.“

Vaša poruka budućim korisnicima:

„Sudjelovanjem u projektima mobilnosti dajete mogućnost učenicima i nastavnicima da sudjeluju u nečemu zaista posebnom i drugačijem u odnosu na svakodnevicu strukovnog obrazovanja u našoj zemlji. Smatramo da je važno krenuti s provođenjem projekata mobilnosti u strukovnim školama i uključiti se u europske trendove."

 obrtna_tehnicka_split

Osoba za kontakt:

Sanja Novak
Obrtna tehnička škola, Zrinsko-frankopanska 23 A
Split
sanjanovak@net.hr
www.ss-obrtna-tehnicka-st.skole.hr

 

 

Naziv prijavitelja: Obrtnička škola Koprivnica

Naziv projekta: Elektroni brišu granice

Mjesto održavanja aktivnosti: Granada, Španjolska

Trajanje projekta: 1.6.2011.- 27.4.2012.

Koprivnica_1U projektu Leonardo da Vinci mobilnosti 5 učenika trećeg razreda smjera elektrotehničar i 5 učenika smjera tehničar za računalstvo Obrtničke škole Koprivnica obavilo je stručnu praksu u Granadi, Španjolska u trajanju od tri tjedna. Osim usvajanja novih znanja i vještina, učenici su utvrdili i stara te vidjeli kakve bi poslove mogli obavljati nakon završetka srednje škole. O samom tijeku projekta razgovarali smo s voditeljicom projekta, gospođom Ljiljanom Mraz.

Gospođa Mraz nam je objasnila rezultate projekta: „Rezultati projekta najviše su vidljivi i usmjereni upravo na same sudionike. 

Unaprijeđene su njihove profesionalne vještine obavljanjem stručne prakse u poduzećima i industrijama kakve ne mogu vidjeti u svojem gradu te radom s drugačijim tehnologijama. Kroz razne oblike prakse za različite grupe dobili su bolji uvid u to kakve bi poslove mogli raditi nakon završetka škole te kako bi njima bili zadovoljni. Njihove jezične vještine su se uvelike poboljšale jer su intenzivno koristili više stranih jezika i stekli su prijatelje s kojima i dalje komuniciraju.“

Ljiljana ističe: „Osim što su ciljevi projekta u potpunosti ostvareni, sam projekt je imao velik utjecaj na sudionike koji su tijekom tri tjedna mobilnosti, ali i dugih priprema prije toga, naučili o svojoj struci, o zemlji koju su posjetili, ali i o sebi i jedni o drugima.“

Vaša poruka budućim korisnicima:

Nakon svakog uspješno provedenog projekta, iscrpljeni, ali u potpunosti zadovoljni opet krećemo u nove izazove, a učenici uvijek poručuju: „Ovo je prilika koju treba iskoristiti. Bilo kakvi strahovi uvijek se pokazuju neopravdanima, prepreke savladivima, a nova znanja, iskustva i prijateljstva pamte se zauvijek.“

Koprivnica_2


Osoba za kontakt:

Ljiljana Mraz
Obrtnička škola Koprivnica, Trg slobode 7
Koprivnica
ss-koprivnica-502@skole.t-com.hr
http://www.ss-obrtnicka-koprivnica.skole.hr/

 

 

Naziv prijavitelja: I. tehnička škola Tesla

Naziv projekta: Tesla in the World of Work

Mjesto održavanja aktivnosti: Celje, Slovenija

Trajanje projekta: 1.6.2011. - 15.09.2011.

Tesla_1Kroz projekt mobilnosti Leonardo da Vinci, 9 učenika smjera elektrotehničar sa izbornim programima računalstvo te energetika obavilo je stručnu praksu u Srednjoškolskom centru Celje. Tijekom prakse učenici su servisirali elektroničke uređaje u celjskoj bolnici, radili su na implementaciji VOIP telefona, implementirali uređaja u plovila, reinstalirali su računala i dostavljali ih krajnjim korisnicima. O samom tijeku projekta razgovarali smo s voditeljicom projekta, gospođom Tatjanom Antić.

Gospođa Antić nam je objasnila koji je cilj projekta: „Cilj nam je bio omogućiti kvalitetnu strukovnu praksu odličnim učenicima, ali im isto tako otvoriti vrata u europsku dimenziju života. Željeli smo im dokazati da su u našoj školi nešto naučili kroz vizuru nekoga tko je u stvari neutralan, izvan našeg sustava poučavanja struke. Način učenja learning-by-doing dakle skupljanje različitih izravnih i konkretnih iskustava glede struke i jezika te kulture je najkraći mogući opis našeg cilja.“

Vaša poruka budućim korisnicima:

„Europa je malena, a dobar glas se daleko čuje - nakon nekoliko godina više uopće nije problem naći partnere za svaki vid projekta - ukoliko ne poznajete nekoga vi, znat će ih vaši prethodni partneri prema kojima ste bili pošteni  u suradnji i susretljivi u dodatnoj komunikaciji - za stolom i preko računala.“

Tesla_2

Osoba za kontakt:

Tatjana Antić
I.tehnička škola Tesla, Klaićeva 7
Zagreb
tatjana.antic@zg.t-com.hr
www.tesla.hr

 
 
Aktivnosti Rokovi
Mobilnost 01.02.2013.
Leonardo da Vinci potvrda za mobilnost 01.02.2013.
Partnerstva 21.02.2013.
Prijenos inovacija 31.01.2013.
Pripremni posjeti 11.01.2013.
 
Erasmus + Erasmus + , poziv na dostavu projektnih prijedloga Erasmus+, pronađi se u programu Obzor 2020. Obzor 2020., poziv na dostavu projektnih prijedloga Obzor 2020., pronađi se u programu