Povratak na naslovnicu
Engleski
 
 
 
 
  Početna stranica > Program za cjeloživotno učenje > O Programu za cjeloživotno učenje > Comenius > Primjeri dobre prakse > Ugošćivanje Comenius asistenata > Ugošćivanje asistentice iz Njemačke u Puli
 

Aktivnost: Ugošćivanje Comenius asistenata

Mjesto održavanja aktivnosti: Škola za odgoj i obrazovanje – Pula

Država asistenta: Njemačka

Trajanje aktivnosti: 14 tjedana

Škola za odgoj i obrazovanje – Pula ugostila je mladu nastavnicu iz Njemačke koja je tijekom 14 tjedana pomagala u nastavi. U nastavku možete pročitati iskustva njene mentorice.

1. Kako se odvijala asistentura (koje su bile aktivnosti)?

Asistentica je tijekom asistenture bila upoznata u potpunosti sa svim kategorijama učenika koji su uključeni u našu ustanovu (učenici osnovne škole s blažim i većim intelektualnim teškoćama te učenici srednje škole s blažim intelektualnim teškoćama). Boravkom u svakom pojedinom razredu i skupini, asistentica je stekla uvid kako u način funkcioniranja pojedine kategorije učenika tako i u odgovarajuće nastavne metode koje su u pojedinoj skupini primjenjive. Također, asistentica je bila uključena i u rad skupina produženog stručnog postupka te logoterapije i kineziterapije koje ponovo sa sobom nose specifične metode. Iako je asistentica specijalizant u području rada s djecom s motoričkim poremećajima, uključila se u rad i sa svim ostalim učenicima, od onih s intelektualnim teškoćama pa do učenika sa teškoćama iz autističnog spektra ili pak oštećenjem vida ili sluha. Cilj je bio da u vremenu dok je u našoj ustanovi nauči što je više moguće različitih nastavnih metoda specifičnih za pojedine kategorije učenika s teškoćama. Osim navedenog, asistentica je tijekom svog boravka u našoj školi sudjelovala aktivno u brojnim kulturnim aktivnostima i projektima.  Posebno je angažirana bila u aktivnostima koje su uključivale obilaženje kulturnih znamenitosti grada Pule i okolice. Aktivno se uključila u organizaciju i provođenje škole u prirodi i ostalih izvannastavnih aktivnosti. Dio vremena provela je radeći individualno s učenicima sa značajnim intelektualnim teškoćama, a djelomično se uključivala u grupni rad po predmetima ili odgojno – obrazovnim područjima.

2. Na koji način je asistentura doprinjela uvođenju europske dimenzije u Vašu ustanovu?

S jedne strane, asistentica je bila pravi ambasador njemačke kulture u našoj ustanovi. Učenici i učitelji su naučili mnogo o njemačkoj kulturi, običajima, tradicionalnim jelima, načinima obilježavanja blagdana, glazbi i slično. Posebno bi istaknuli sudjelovanje na nastavi prirode i društva te tehnologije ugostiteljstva u srednjoj školi. Također, učenicima je ovo bio prvi susret sa stranim jezikom u školi i to dodatno uvećava vrijednost uključivanja Comenius asistentice u rad. U okviru svih nastavnih predmeta i područja asistentica je poučavala učenike i nastavnike ključnim pojmovima na njemačkom jeziku. Izrađivani su dvojezični i trojezični plakati i rječnici koji obuhvaćaju gradivo pojedinih predmeta i područja. Također, nemalu korist za svoj postojeći vokabular bilo iz njemačkog ili engleskog jezika imali su i učitelji i stručni suradnici koji su kroz razgovor i suradnju s asistenticom obnovili postojeća znanja i usvojili nove termine. S druge strane, asistentica je sudjelovanjem u radu i životu ustanove naučila puno o našoj tradiciji, kulturi i običajima.

3. Koje biste iskustvo izdvojili kao najvažnije i zašto?

Kao najznačajnije iskustvo istaknuli bi sudjelovanje asistentice u četverodnevnoj školi u prirodi. Naime, učenici s intelektualnim teškoćama najbolje uče iz konkretnih situacija, a i sama škola u prirodi podrazumijeva cjelodnevnu suradnju učenika i učitelja.

4.Imate li neku poruku za svoje kolege? Zašto sudjelovati u ovakvim aktivnostima?

Uključivanje u aktivnost Ugošćivanje Comenius asistenti iznimno je vrijedno iskustvo za svaku odgojno – obrazovnu ustanovu.  Osim što je vrlo značajno i korisno za same učenike i učitelje, spoznaja da smo doprinijeli formiranju mladog profesionalca i da će boravak u našoj ustanovi imati utjecaj na rad s nekim budućim, europskim generacijama, svakako je nešto što nas čini ponosnima.

Galerija
 
 
 
Aktivnosti Rokovi
Individualna mobilnost učenika 03.12. 2012.
Stručno usavršavanje 16.01.2013.
30.04.2013.
17.09.2013.
Comenius asistenti/
Ugošćivanje Comenius asistenata
31.01.2013.
Comenius školska partnerstva 21.02.2013.
Regio partnerstva 21.02.2013.
Pripremni posjeti 11.1.2013.
 
Erasmus + Erasmus + , poziv na dostavu projektnih prijedloga Erasmus+, pronađi se u programu Obzor 2020. Obzor 2020., poziv na dostavu projektnih prijedloga Obzor 2020., pronađi se u programu