Aktivnost: Ugošæivanje Comenius asistenata
Mjesto održavanja aktivnosti: Škola za odgoj i obrazovanje – Pula
Država asistenta: Njemaèka
Trajanje aktivnosti: 14 tjedana
Škola za odgoj i obrazovanje – Pula ugostila je mladu nastavnicu iz Njemaèke koja je tijekom 14 tjedana pomagala u nastavi. U nastavku možete proèitati iskustva njene mentorice.
1. Kako se odvijala asistentura (koje su bile aktivnosti)?
Asistentica je tijekom asistenture bila upoznata u potpunosti sa svim kategorijama uèenika koji su ukljuèeni u našu ustanovu (uèenici osnovne škole s blažim i veæim intelektualnim teškoæama te uèenici srednje škole s blažim intelektualnim teškoæama). Boravkom u svakom pojedinom razredu i skupini, asistentica je stekla uvid kako u naèin funkcioniranja pojedine kategorije uèenika tako i u odgovarajuæe nastavne metode koje su u pojedinoj skupini primjenjive. Takoðer, asistentica je bila ukljuèena i u rad skupina produženog struènog postupka te logoterapije i kineziterapije koje ponovo sa sobom nose specifiène metode. Iako je asistentica specijalizant u podruèju rada s djecom s motorièkim poremeæajima, ukljuèila se u rad i sa svim ostalim uèenicima, od onih s intelektualnim teškoæama pa do uèenika sa teškoæama iz autistiènog spektra ili pak ošteæenjem vida ili sluha. Cilj je bio da u vremenu dok je u našoj ustanovi nauèi što je više moguæe razlièitih nastavnih metoda specifiènih za pojedine kategorije uèenika s teškoæama. Osim navedenog, asistentica je tijekom svog boravka u našoj školi sudjelovala aktivno u brojnim kulturnim aktivnostima i projektima. Posebno je angažirana bila u aktivnostima koje su ukljuèivale obilaženje kulturnih znamenitosti grada Pule i okolice. Aktivno se ukljuèila u organizaciju i provoðenje škole u prirodi i ostalih izvannastavnih aktivnosti. Dio vremena provela je radeæi individualno s uèenicima sa znaèajnim intelektualnim teškoæama, a djelomièno se ukljuèivala u grupni rad po predmetima ili odgojno – obrazovnim podruèjima.
2. Na koji naèin je asistentura doprinjela uvoðenju europske dimenzije u Vašu ustanovu?
S jedne strane, asistentica je bila pravi ambasador njemaèke kulture u našoj ustanovi. Uèenici i uèitelji su nauèili mnogo o njemaèkoj kulturi, obièajima, tradicionalnim jelima, naèinima obilježavanja blagdana, glazbi i slièno. Posebno bi istaknuli sudjelovanje na nastavi prirode i društva te tehnologije ugostiteljstva u srednjoj školi. Takoðer, uèenicima je ovo bio prvi susret sa stranim jezikom u školi i to dodatno uveæava vrijednost ukljuèivanja Comenius asistentice u rad. U okviru svih nastavnih predmeta i podruèja asistentica je pouèavala uèenike i nastavnike kljuènim pojmovima na njemaèkom jeziku. Izraðivani su dvojezièni i trojezièni plakati i rjeènici koji obuhvaæaju gradivo pojedinih predmeta i podruèja. Takoðer, nemalu korist za svoj postojeæi vokabular bilo iz njemaèkog ili engleskog jezika imali su i uèitelji i struèni suradnici koji su kroz razgovor i suradnju s asistenticom obnovili postojeæa znanja i usvojili nove termine. S druge strane, asistentica je sudjelovanjem u radu i životu ustanove nauèila puno o našoj tradiciji, kulturi i obièajima.
3. Koje biste iskustvo izdvojili kao najvažnije i zašto?
Kao najznaèajnije iskustvo istaknuli bi sudjelovanje asistentice u èetverodnevnoj školi u prirodi. Naime, uèenici s intelektualnim teškoæama najbolje uèe iz konkretnih situacija, a i sama škola u prirodi podrazumijeva cjelodnevnu suradnju uèenika i uèitelja.
4.Imate li neku poruku za svoje kolege? Zašto sudjelovati u ovakvim aktivnostima?
Ukljuèivanje u aktivnost Ugošæivanje Comenius asistenti iznimno je vrijedno iskustvo za svaku odgojno – obrazovnu ustanovu. Osim što je vrlo znaèajno i korisno za same uèenike i uèitelje, spoznaja da smo doprinijeli formiranju mladog profesionalca i da æe boravak u našoj ustanovi imati utjecaj na rad s nekim buduæim, europskim generacijama, svakako je nešto što nas èini ponosnima.