Aktivnost: Multilateralno školsko partnerstvo
Ime projekta: Travelling stories
Države partneri: škole iz Italije, Maðarske, Rumunjske, Bugarske, Turske, Grèke, Poljske, Njemaèke, Danske, Portugala, 2 iz Engleske, Irske
Trajanje projekta: Od 1. kolovoza 2010. do 31. srpnja 2012. godine
Prijavitelj: Osnovna škola Brodarica
Web stranica: http://www.travelling-stories.eu/
Osnovna škola Brodarica je zajedno s 13 škola iz raznih država Europe sudjelovala u dvogodišnjem projektu Comenius školskog partnerstva pod nazivom Travelling stories. O ulozi škole u projektu, iskustvima, uèincima i koristima sudjelovanja, razgovarali smo s voditeljicom projekta.
1. Koji su osnovni ciljevi projekta?
Cilj ovog projekta bio je upoznavanje europske kulture, tradicije i obièaja prièanjem prièa. Širenje multikulturalnosti meðu svim sudionicima projekta te prihvaæanje razlièitosti (vjerskih, kulturnih, nacionalnih) bio je takoðer jedan od važnih ciljeva.
2. Što se radili unutar projekta (koje su bile aktivnosti)?
Svaka škola sudionica morala je osmisliti svoj lik (lik je trebao biti karakteristièan za tu pokrajinu, grad ili državu npr, Paddington bear za London, Nasserdin Hodza za Tursku itd.), zapoèeti prièu u kojoj taj lik nešto traži, sakuplja, prouèava i slièno, te ga poslati na put oko Europe.
Naša škola je osmislila lik spužve Cvite koja potjeèe sa otoka Krapnja i odlazi u svijet istraživati prirodne ljepote.
Svaka od škola sudionika projekta svaki mjesec je dobivala razlièitu lutku i knjigu putem pošte, te se zapoèeta prièa morala nastavljati prikazujuæi njome jedan dio vlastite kulture, tradicije i prirodnog bogatstva ovisno o tome što je ta prièa zahtijevala.
Ukupno smo nastavili 13 razlièitih prièa u kojima smo prikazali naše legende, poput one o Modrom i Crvenom jezeru, zatim smo obradili karakteristiène suvenire poput licitarskog srca i šibenskog botuna itd; prikazali smo ljepote Like i život mrkog medvjeda i još mnogo toga povezanog u jednu europsku prièu.
3. Možete nam navesti neku od specifiènosti/zanimljivosti vašeg projekta?
Na kraju projekta svaka škola je nakon dvije godine putovanja dobila svoju knjigu i lutku natrag. U svakoj knjizi je isprièano 13 razlièitih prièa. Lutka i knjiga fizièki ostaju trajno u svakoj školi i mogu se koristiti u nastavnom procesu. Takoðer, sve ovo je objavljeno na web stranici našeg projekta gdje su se sve prièe mogle èitati na engleskom i materinjem jeziku svake države sudionice. Cilj projekta je u potpunosti ostvaren,a time i rezultat koji je izazvao oduševljenje uèenika na povratku Cvite i njene knjige u školu.
Mislim da je u našem projektu od iznimne važnosti bio taj fizièki kontak sa drugom kulturom. Naši uèenici su u svakoj knjizi mogli vidjeti crteže, sastavke i pisma svojih vršnjaka, upoznati se sa kulturom na vrlo životan i transparentan naèin. Svi sudionici projekta imali su priliku osvijestiti sve naše razlièitosti i sliènosti i mislim da je to bila najveæa dimenzija i krilatica našeg projekta.
Naše "Travelling stories" povele su nas sve na putovanje u našu zajednièku kulturnu baštinu i pokazale da je Europa mali kontinent velike kulture koja je isprepletena u svim narodima.
Ponekad je bilo izazovno uvesti uèenike u razlièite kulture prema kojima su se gajile odreðene predrasude. Dosta smo radili na pripremi uèenika za svaku nadolazeæu prièu, predstavljajuæi tu državu, njenu povijest i sadašnjost. Buduæi da smo mi bili i domaæini završnice projekta, upoznavanjem svih nastavnika dodatno su se uèvrstila nova saznanja i stekle nove vrijednosti.
4. Imate li neku poruku za svoje kolege i uèenike? Zašto sudjelovati u ovakvim aktivnostima?
Svakako preporuèam sudjelovanje u Comenius projektima, svaki trud se višestruko isplati, a osjeæaj zadovoljstva je neopisiv. Mislim da nas svako ovakvo iskustvo nadograðuje kao ljude i kao zajednicu. Mene su "Travelling stories" povele na putovanje sa kojeg se ne želim vratiti, želim putovati sa Comeniusom još dugo, veselo i nadahnjujuæe. Toliko novih ideja, poletnosti i raznolikosti upoznate meðu svojim kolegama što vam daje želju za još boljim i kreativnijim radom.