Povratak na naslovnicu
Engleski
 
 
 
 
  Početna stranica > Program za cjeloživotno učenje > O Programu za cjeloživotno učenje > Comenius > Primjeri dobre prakse > Comenius školska partnerstva > Travelling stories
 

Aktivnost: Multilateralno školsko partnerstvo

Ime projekta: Travelling stories

Države partneri: škole iz Italije, Mađarske, Rumunjske, Bugarske, Turske, Grčke, Poljske, Njemačke, Danske, Portugala, 2 iz Engleske, Irske

Trajanje projekta: Od 1. kolovoza 2010.  do 31. srpnja 2012. godine

Prijavitelj: Osnovna škola Brodarica

Web stranica: http://www.travelling-stories.eu/


Osnovna škola Brodarica je zajedno s 13 škola iz raznih država Europe sudjelovala u dvogodišnjem projektu Comenius školskog partnerstva pod nazivom Travelling stories. O ulozi škole u projektu, iskustvima, učincima i koristima sudjelovanja, razgovarali smo s voditeljicom projekta.

 1.      Koji su osnovni ciljevi projekta?

 Cilj ovog projekta bio je upoznavanje europske kulture, tradicije i običaja pričanjem priča. Širenje multikulturalnosti među svim sudionicima projekta te prihvaćanje različitosti (vjerskih, kulturnih, nacionalnih) bio je također  jedan od važnih ciljeva.

2.      Što se radili unutar projekta (koje su bile aktivnosti)?

Svaka škola sudionica morala je osmisliti svoj lik (lik je trebao biti karakterističan za tu pokrajinu, grad ili državu npr, Paddington bear za London, Nasserdin Hodza za Tursku itd.), započeti priču u kojoj taj lik nešto traži, sakuplja, proučava i slično, te ga poslati na put oko Europe.

Naša škola je osmislila lik spužve Cvite koja potječe sa otoka Krapnja i odlazi u svijet istraživati prirodne ljepote.

Svaka od škola sudionika projekta svaki mjesec je dobivala različitu lutku i knjigu putem pošte, te se započeta priča morala nastavljati prikazujući njome jedan dio vlastite kulture, tradicije i prirodnog bogatstva ovisno o tome što je ta priča zahtijevala.

Ukupno smo nastavili 13 različitih priča u kojima smo prikazali naše legende, poput one o Modrom i Crvenom jezeru, zatim smo obradili karakteristične suvenire poput licitarskog srca i šibenskog botuna itd; prikazali smo ljepote Like i život mrkog medvjeda i još mnogo toga povezanog u jednu europsku priču.

3.      Možete nam navesti neku od specifičnosti/zanimljivosti vašeg projekta?

 Na kraju projekta svaka škola je nakon dvije godine putovanja dobila svoju knjigu i lutku natrag. U svakoj knjizi je ispričano 13 različitih priča. Lutka i knjiga fizički ostaju trajno u svakoj školi i mogu se koristiti  u nastavnom procesu. Također, sve ovo je objavljeno na web stranici našeg projekta gdje su se sve priče mogle čitati na engleskom i materinjem jeziku svake države sudionice. Cilj projekta je u potpunosti ostvaren,a time i rezultat koji je izazvao oduševljenje učenika na povratku Cvite i njene knjige u školu.

 Mislim da je u našem projektu od iznimne važnosti bio taj fizički kontak sa drugom kulturom. Naši učenici su u svakoj knjizi mogli vidjeti crteže, sastavke i pisma svojih vršnjaka, upoznati se sa kulturom na vrlo životan i transparentan način. Svi sudionici projekta imali su priliku osvijestiti sve naše različitosti i sličnosti i mislim da je to bila najveća dimenzija i krilatica našeg projekta.
Naše "Travelling stories" povele su nas sve na putovanje u našu zajedničku kulturnu baštinu i pokazale da je Europa mali kontinent velike kulture koja je isprepletena u svim narodima.

 Ponekad je bilo izazovno uvesti učenike u različite kulture prema kojima su se gajile određene predrasude. Dosta smo radili na pripremi učenika za svaku nadolazeću priču, predstavljajući tu državu, njenu povijest i sadašnjost. Budući da smo mi bili i domaćini završnice projekta, upoznavanjem svih nastavnika dodatno su se učvrstila nova saznanja i stekle nove vrijednosti.

 4.      Imate li neku poruku za svoje kolege i učenike? Zašto sudjelovati u ovakvim aktivnostima?

 Svakako preporučam sudjelovanje u Comenius projektima, svaki trud se višestruko isplati, a osjećaj zadovoljstva je neopisiv. Mislim da nas svako ovakvo iskustvo nadograđuje kao ljude i kao zajednicu. Mene su "Travelling stories" povele na putovanje sa kojeg se ne želim vratiti, želim putovati sa Comeniusom još dugo, veselo i nadahnjujuće. Toliko novih ideja, poletnosti i raznolikosti upoznate među svojim kolegama što vam daje želju za još boljim i kreativnijim radom.

Galerija
 
 
 
Aktivnosti Rokovi
Individualna mobilnost učenika 03.12. 2012.
Stručno usavršavanje 16.01.2013.
30.04.2013.
17.09.2013.
Comenius asistenti/
Ugošćivanje Comenius asistenata
31.01.2013.
Comenius školska partnerstva 21.02.2013.
Regio partnerstva 21.02.2013.
Pripremni posjeti 11.1.2013.
 
Erasmus + Erasmus + , poziv na dostavu projektnih prijedloga Erasmus+, pronađi se u programu Obzor 2020. Obzor 2020., poziv na dostavu projektnih prijedloga Obzor 2020., pronađi se u programu