Povratak na naslovnicu
Engleski
 
 
 
 
  Početna stranica > Program za cjeloživotno učenje > O Programu za cjeloživotno učenje > Comenius > Primjeri dobre prakse > Comenius školska partnerstva > Ins and outs of the magic Mbius strip
 

Aktivnost: Multilateralno školsko partnerstvo

Ime projekta: Ins and outs of the magic Möbius strip

Države partneri: Trajanje projekta: 1.8.2011. – 31.7.2013.

Prijavitelj: XV. gimnazija

 

Zagrebačka XV. gimnazija je zajedno s tri europske škole iz Njemačke, Rumunjske Ujedinjenog Kraljevstva Velike Britanije i Sjeverne Irske sudjelovala u dvogodišnjem projektu Comenius školskog partnerstva pod nazivom Ins and outs of the magic Möbius strip. O ulozi škole u projektu, iskustvima, učincima i koristima sudjelovanja, razgovarali smo s voditeljicom projekta.

 

1.         Koji su osnovni ciljevi projekta?

Tema našeg projekta je Möbiusova traka, matematički objekt koji ima zanimljiva svojstva i široku primjenu u matematici, ali i prirodnim znanostima, umjetnosti i u svakodnevnom životu. Cilj projekta je razviti interes učenika za matematiku kroz različite matematičke izazove i motivirati učenike da odaberu buduću profesiju u području prirodoslovlja. Osim novih znanja i vještina u području matematike i fizike, učenici su kroz projekt stekli socijalne kompetencije, nova prijateljstva i razvijali toleranciju na različitosti.

 

2.         Što ste radili unutar projekta, tj. koje su bile projektne aktivnosti?

Projekt se sastojao od dva dijela: projektni tjedni i naše aktivnosti u školi. U školi smo se redovito sastajali, rezali Möbiusove trake, transformirali slike, istraživali matematiku uz pomoć računala, pleli, pjevali, snimali filmove… Redovito smo u Comenius kutku postavljali plakate kako bi svi učenici i nastavnici u školi mogli vidjeti čime se bavimo. Na web stranicama škole smo redovito objavljivali sve vezano uz projekt. Održavali smo videokonferencije s partnerima i na taj način dijelili iskustva i planirali daljnje aktivnosti. Važan dio projekta predstavljali su projektni tjedni za koje smo se posebno pripremali. U svakom smo se projektnom tjednu bavili specifičnom matematičkom temom koju su učenici u grupama proučavali. Uživali smo promatrajući učenike iz različitih zemalja kako odlično surađuju, nadopunjavaju se i pri tome se dobro zabavljaju. Suradnja među nastavnicima bila je fantastična, izmijenili smo iskustva, vidjeli kako funkcioniraju obrazovni sustavi u različitim zemljama, posjetili škole, prisustvovali nastavi. Bili smo gosti na fakultetima, obilazili muzeje i izložbe, posjetili zvjezdarnice te uživali u prirodnim ljepotama pojedinih zemalja.

 

3.         Koje su značajke europske dimenzije vašeg projekta?

Projekt je prvenstveno utjecao na učenike i nastavnike koji su bili neposredno uključeni u provedbu projekta, ali i na ostatak kolektiva. Učenici su imali priliku putovati, upoznati kulturu i običaje iz perspektive učenika domaćina u čijoj su obitelji boravili. Prijateljstva koja su tada sklopljena održavaju se i dalje. Učenici su ostali u kontaktu, dopisuju se, koriste skype, a neke su se obitelji tako povezale da su organizirale posjete za vrijeme praznika. Nakon svakog projektnog tjedna sudionici su održali prezentacije i tako podijelili dojmove s ostalim učenicima i nastavnicima. Sve što smo vidjeli i čuli u školama partnerima pokušali smo primijeniti i u svojoj školi. Razmišljali smo o novim metodama rada u nastavi, o uređenju škole, o suradnji s drugim nastavnicima, o boljoj organizaciji rada u školi.

 

4.         Imate li neku poruku za svoje kolege/učenike? Zašto sudjelovati u ovakvim aktivnostima?

Zašto sudjelovati u ovakvim aktivnostima najbolje će opisati dojmovi učenika sudionika.

„Apsolutno svima preporučam sudjelovanje u Comenius projektima; to mi je iskustvo istinski otvorilo vidike i jedno je od najboljih do sada.“

„Ovaj je projekt jedno od najboljih prilika u životu. Imali smo priliku družiti se s ljudima iz Njemačke, Rumunjske i Velike Britanije. Glavna svrha projekta nije samo učenje već i stvaranje prijateljstava.“

„Svakako treba odati priznanje trudu oko organizacije ovoga projekta. Osjećam se privilegiranom i počašćenom što sam imala priliku sudjelovati u ovom ambicioznom projektu koji je omogućio alternativne načine poučavanja, uz to je bio sofisticiran i kompleksan kao prava znanstvena studija, a ipak je sam po sebi bio zabavan.“

Galerija
 
 
 
Aktivnosti Rokovi
Individualna mobilnost učenika 03.12. 2012.
Stručno usavršavanje 16.01.2013.
30.04.2013.
17.09.2013.
Comenius asistenti/
Ugošćivanje Comenius asistenata
31.01.2013.
Comenius školska partnerstva 21.02.2013.
Regio partnerstva 21.02.2013.
Pripremni posjeti 11.1.2013.
 
Erasmus + Erasmus + , poziv na dostavu projektnih prijedloga Erasmus+, pronađi se u programu Obzor 2020. Obzor 2020., poziv na dostavu projektnih prijedloga Obzor 2020., pronađi se u programu