Aktivnost: Multilateralno školsko partnerstvo
Ime projekta: Ins and outs of the magic Möbius strip
Države partneri: Trajanje projekta: 1.8.2011. – 31.7.2013.
Prijavitelj: XV. gimnazija
Zagrebaèka XV. gimnazija je zajedno s tri europske škole iz Njemaèke, Rumunjske Ujedinjenog Kraljevstva Velike Britanije i Sjeverne Irske sudjelovala u dvogodišnjem projektu Comenius školskog partnerstva pod nazivom Ins and outs of the magic Möbius strip. O ulozi škole u projektu, iskustvima, uèincima i koristima sudjelovanja, razgovarali smo s voditeljicom projekta.
1. Koji su osnovni ciljevi projekta?
Tema našeg projekta je Möbiusova traka, matematièki objekt koji ima zanimljiva svojstva i široku primjenu u matematici, ali i prirodnim znanostima, umjetnosti i u svakodnevnom životu. Cilj projekta je razviti interes uèenika za matematiku kroz razlièite matematièke izazove i motivirati uèenike da odaberu buduæu profesiju u podruèju prirodoslovlja. Osim novih znanja i vještina u podruèju matematike i fizike, uèenici su kroz projekt stekli socijalne kompetencije, nova prijateljstva i razvijali toleranciju na razlièitosti.
2. Što ste radili unutar projekta, tj. koje su bile projektne aktivnosti?
Projekt se sastojao od dva dijela: projektni tjedni i naše aktivnosti u školi. U školi smo se redovito sastajali, rezali Möbiusove trake, transformirali slike, istraživali matematiku uz pomoæ raèunala, pleli, pjevali, snimali filmove… Redovito smo u Comenius kutku postavljali plakate kako bi svi uèenici i nastavnici u školi mogli vidjeti èime se bavimo. Na web stranicama škole smo redovito objavljivali sve vezano uz projekt. Održavali smo videokonferencije s partnerima i na taj naèin dijelili iskustva i planirali daljnje aktivnosti. Važan dio projekta predstavljali su projektni tjedni za koje smo se posebno pripremali. U svakom smo se projektnom tjednu bavili specifiènom matematièkom temom koju su uèenici u grupama prouèavali. Uživali smo promatrajuæi uèenike iz razlièitih zemalja kako odlièno suraðuju, nadopunjavaju se i pri tome se dobro zabavljaju. Suradnja meðu nastavnicima bila je fantastièna, izmijenili smo iskustva, vidjeli kako funkcioniraju obrazovni sustavi u razlièitim zemljama, posjetili škole, prisustvovali nastavi. Bili smo gosti na fakultetima, obilazili muzeje i izložbe, posjetili zvjezdarnice te uživali u prirodnim ljepotama pojedinih zemalja.
3. Koje su znaèajke europske dimenzije vašeg projekta?
Projekt je prvenstveno utjecao na uèenike i nastavnike koji su bili neposredno ukljuèeni u provedbu projekta, ali i na ostatak kolektiva. Uèenici su imali priliku putovati, upoznati kulturu i obièaje iz perspektive uèenika domaæina u èijoj su obitelji boravili. Prijateljstva koja su tada sklopljena održavaju se i dalje. Uèenici su ostali u kontaktu, dopisuju se, koriste skype, a neke su se obitelji tako povezale da su organizirale posjete za vrijeme praznika. Nakon svakog projektnog tjedna sudionici su održali prezentacije i tako podijelili dojmove s ostalim uèenicima i nastavnicima. Sve što smo vidjeli i èuli u školama partnerima pokušali smo primijeniti i u svojoj školi. Razmišljali smo o novim metodama rada u nastavi, o ureðenju škole, o suradnji s drugim nastavnicima, o boljoj organizaciji rada u školi.
4. Imate li neku poruku za svoje kolege/uèenike? Zašto sudjelovati u ovakvim aktivnostima?
Zašto sudjelovati u ovakvim aktivnostima najbolje æe opisati dojmovi uèenika sudionika.
„Apsolutno svima preporuèam sudjelovanje u Comenius projektima; to mi je iskustvo istinski otvorilo vidike i jedno je od najboljih do sada.“
„Ovaj je projekt jedno od najboljih prilika u životu. Imali smo priliku družiti se s ljudima iz Njemaèke, Rumunjske i Velike Britanije. Glavna svrha projekta nije samo uèenje veæ i stvaranje prijateljstava.“
„Svakako treba odati priznanje trudu oko organizacije ovoga projekta. Osjeæam se privilegiranom i poèašæenom što sam imala priliku sudjelovati u ovom ambicioznom projektu koji je omoguæio alternativne naèine pouèavanja, uz to je bio sofisticiran i kompleksan kao prava znanstvena studija, a ipak je sam po sebi bio zabavan.“