Ime usavršavanja: Djelotvorna primjena modernih tehnologija i igara u uèionici (pedagoški seminar za sve nastavnike)
Mjesto održavanja aktivnosti: Istanbul, Turska
Države koje su sudjelovale u usavršavanju: Grèka, Poljska, Španjolska, Italija, Irska, Rumunjska, Litva, Francuska i Hrvatska
Prijavitelj: Srednja škola Mate Blažine Labin
Trajanje projekta: od 29. sijeènja do 04. veljaèe 2012.godine
Laura Kokot radi kao profesorica matematike i informatike u Srednjoj školi Mate Blažine Labin. Prijavila se na Comenius struèno usavršavanje pod nazivom Djelotvorna primjena modernih tehnologija i igara u uèionici (pedagoški seminar za sve nastavnike), kako bi na inovativan naèin nauèila koristiti IKT tehnologije s ciljem motivacije uèenika za uèenje. O razlozima njezina prijavljivanja te uèincima koje je usavršavanje ostavilo na njezin osobni i profesionalni razvoj, možete proèitati u intervjuu niže.
1. Zašto ste se prijavili na ovo usavršavanje?
Na ovo usavršavanje sam se prijavila radi stjecanja novog pedagoškog i didaktièkog znanja u svrhu poboljšanja kvaliteta nastave upoznavanjem novih pristupa i metoda pouèavanja koji se baziraju na informacijsko-komunikacijskim tehnologijama. Takoðer me interesirala razmjena iskustava s profesorima iz europskih država i prezentacije primjera dobre prakse koje svatko kasnije može koristiti u svojoj uèionici. Posebice mi se svidjelo što je naglasak bio na motivaciji uèenika - kako korištenjem edukativnog programa i igrica kreirati kreativniju nastavu, približiti gradivo uèeniku na novi, njemu zanimljiviji naèin.
2. Na koji naèin se odvijalo vaše usavršavanje (koje su bile aktivnosti)?
Seminar je bio organiziran u obliku predavanja i radionica. Profesorica Jarmila Novotna održala je predavanje na temu Komunikacija u razredu u kojem je posebna pozornost usmjerena na naèin komuniciranja profesora i uèenika, naèine ispitivanja i motivaciju uèenika. Nakon iznesenih primjera naèina dobrog ispitivanja i motivacijskih igara u nastavi, sudionici su sami u obliku radionica sastavili nekoliko konkretnih primjera iz razlièitih nastavnih predmeta. Profesor Ersin Özseven demonstrirao je sudionicima korištenje edukativnog programa ActivInspire namijenjenog profesorima u kreiranju nastave. Sudionici su isprobali alate i moguænosti programa te kreirali vlastite materijale koje su prezentirali ostalim sudionicima. Osim predavanja i radionica sudionici i profesori predavaèi posjetili su glavne povijesne znamenitosti Istanbula kako bi bolje upoznali povijest i kulturu zemlje domaæina.
3. Na koji naèin je usavršavanje utjecalo na vaš osobni i profesionalni razvoj?
Znanje steèeno na ovom seminaru pridonijelo je poboljšanju mog naèina pouèavanja, posebno na podruèju motivacije uèenika i kreativnijeg provoðenja nastave. Kroz motivacijske igre uèenici lakše uèe, a gradivo im postaje zanimljivije. Buduæi da je na istom seminaru sudjelovala kolegica iz škole, nova saznanja zajedno smo prenijele svojim kolegama unutar aktiva i cjelokupnom Nastavnièkom vijeæu s obzirom da se motivacijske igre i edukativni program ActiveInspire može koristiti u pripremi i izradi materijala u svim nastavnim predmetima. Kratki osvrt sa seminara objavljen je i na mrežnim stranicama škole (www.ssmb.hr) kako bi se uèenici, njihovi roditelji i svi zainteresirani mogli informirati o istom. Buduæi da je službeni jezik seminara bio engleski, poboljšala sam svoje jezièno izražavanje u komunikaciji s ostalim sudionicima usavršavanja, s kojima sam i dalje u kontaktu što otvara moguænost suradnje u zajednièkim projektima. Upoznala sam i nauèila nešto novo o razlièitim europskim državama, njihovoj kulturi, obièajima i obrazovnim sustavima.
4. Koje biste iskustvo izdvojili kao najvažnije i zašto?
Kao što sam veæ spomenula, ovo je bila prilika za meðusobno upoznavanje predstavnika iz razlièitih europskih škola te predstavljanja posebnosti zemalja iz kojih potjeèu, ali i za moguænost razmjene iskustava o razlièitim naèinima i pristupima poduèavanja.
5. Imate li neku poruku za svoje kolege/uèenike? Zašto sudjelovati u ovakvim aktivnostima?
Aktivnost Struènog usavršavanja preporuèujem svima zbog moguænosti stjecanja velikog iskustva, uèenja jezika, razvijanja tolerancije i multikulturalnosti te usavršavanja vlastitih kompetencija i usvajanja novih znanja koje pridonose poboljšanju kvalitete rada. Na ovaj naèin je škola u kojoj radim predstavljena ostalim europskim zemljama i školama te prepoznata kao škola koja je spremna za suradnju u projektima koji æe omoguæiti ne samo mobilnost profesora, veæ i uèenika.