Povratak na naslovnicu
Engleski
 
 
 
 
  Početna stranica > Program za cjeloživotno učenje > O Programu za cjeloživotno učenje > Comenius > Primjeri dobre prakse > Comenius školska partnerstva > Fairy Tales and Legends in Europe
 

Aktivnost: Multilateralno školsko partnerstvo

Ime projekta: Fairy Tales and Legends in Europe

Države partneri: Francuska, Španjolska, Italija, Turska, Bugarska, Njemačka, Hrvatska

Trajanje vašeg projekta: 01. kolovoz 2010. -  31. srpanj 2012.

Prijavitelj: Zagrebačka umjetnička gimnazija

 

Zagrebačka umjetnička gimnazija je zajedno s 6 škola iz država članica Europske unije sudjelovala u dvogodišnjem projektu Comenius školskog partnerstva pod nazivom Fairy Tales and Legends in Europe. Rezultat projekta je vezan uz proces stvaranja i postavljanja dramskog djela na kazališne daske. O ulozi škole u projektu, iskustvima, učincima i suradnjom s ostalim partnerima, razgovarali smo s voditeljicom projekta.

1.      Koji su osnovni ciljevi projekta?

Primarni cilj projekta bio je osmisliti i napisati jedinstvenu europsku bajku inspiriranu bajkama i legendama svake od sedam partner zemalja te prema napisanoj bajci postaviti kazališnu predstavu u kazalištu u Zagrebu. Da bi se to postiglo, tijekom dvije godine učenici su sudjelovali u mnogim aktivnostima i na mnogim sastancima koji su bili usmjereni na ostvarivanje zadanih ciljeva. Sekundarni cilj projekta ima obrazovni karakter i usmjeren je na savladavanje novih znanja te jezičnih i komunikacijskih vještina kao i povezivanje i zbližavanje partner škola i zemalja s različitim kulturnim obilježljima  kroz interaktivne aktivnosti u kojima sudjeluju učenici i nastavnici.

2.      Što ste radili unutar projekta (koje su bile aktivnosti)?

Projekt Fairy Tales and Legends in Europe odvijao se kroz pet faza. Učenici i nastavnici aktivno su surađivali tijekom svih pet faza. Projekt je započeo upoznavanjem zemalja, gradova, škola i učenika svih zemalja sudionica putem e-learning platforme "Moodle". U drugoj fazi projekta učenici su pisali bajke temeljene na pričama i legendama iz vlastite zemlje. U trećoj fazi projekta započela je izrada „jedinstvene europske bajke“ koja je u konačnici bila spoj različitih kulturnih elemenata specifičnih za priče i legende pojedine zemlje partnera. Kako bi učenici lakše mogli povezati sve ove različite priče i legende u samo "jednu cjelovitu europsku bajku", nastavnici su osmislili i predstavili pozadinsku priču o "ribi" koja će putovati po Europi (zemljama sudionicama), a na svom putu će doživjeti različite avanture. U kasnijim fazama  projekta, nakon stvaranja „jedinstvene europske bajke“, započela je dramatizacija teksta te priprema za kazališnu izvedbu (scenografija, kostimi, dramske vježbe) koju su zajednički realizirale sve partner škole i predstavile pred brojnom publikom u Međunarodnom centru za usluge u kulturi - Scena Travno u Zagrebu. Osim glavnih projektom navedenih zadataka, zajednička suradnja je uključivala i  stvaranje teksta i glazbe koja prati projekt kao i različita natjecanja i igre u kojima su  učenici sudjelovali u tijeku realizacije projekta.

3.      Možete li  navesti neku od specifičnosti/zanimljivosti vašeg projekta?

Neponovljivo je iskustvo svjedočiti suradnji učenika od 11 do 18 godina iz različitih zemalja, čuti toliko različitih jezika a opet sve usmjereno na stvaranje jedinstvene europske bajke.

Učenici su imali velik utjecaj na tijek realizacije samog projekta: osmislili su i dizajnirali logotip projekta te identitet glavnog lika bajke „ribe koja putuje“, snimili su video za natjecanje u pripovijedanju bajki te sudjelovali u gotovo svim ostalim aktivnostima vezanim za postavljanje bajke na scenu (glazba, kostimografija, scenografija, dizajniranje plakata za predstavu).

4. Imate li neku poruku za svoje kolege/učenike? Zašto sudjelovati u ovakvim aktivnostima?

Sudjelovanje u projektu „Fairy Tales and Legends in Europe“ omogućilo je učenicima i nastavnicima zajedničku suradnju u mnogim aktivnostima koje redovna nastava i plan i program ne obuhvaćaju. Na taj način učenici su savladali širi spektar znanja iz umjetničkih područja te u procesu suradnje s drugim školama povećali jezične i komunikacijske vještine. Ovakav tip suradnje europskih škola također utječe na stvaranje dugoročnog i kvalitetnog odnosa među zemljama.

Ponosni smo što su učenici i nastavnici naše škole imali priliku komunicirati, surađivati i družiti se s učenicima i nastavnicima iz različitih zemalja s različitim kulturnim, jezičnim i geografskim obilježjima. Ovaj projekt je omogućio bolje razumijevanje o tome kako kulturna baština različitih zemalja utječe i oblikuje svijet u kojem danas živimo.

 

 

 

  

 

Galerija
 
 
 
Aktivnosti Rokovi
Individualna mobilnost učenika 03.12. 2012.
Stručno usavršavanje 16.01.2013.
30.04.2013.
17.09.2013.
Comenius asistenti/
Ugošćivanje Comenius asistenata
31.01.2013.
Comenius školska partnerstva 21.02.2013.
Regio partnerstva 21.02.2013.
Pripremni posjeti 11.1.2013.
 
Erasmus + Erasmus + , poziv na dostavu projektnih prijedloga Erasmus+, pronađi se u programu Obzor 2020. Obzor 2020., poziv na dostavu projektnih prijedloga Obzor 2020., pronađi se u programu