Aktivnost: Comenius asistenti
Država održavanja aktivnosti: Španjolska
Mjesto održavanja aktivnosti: škola Leon, Colegio Concertado Divina Pastora
Trajanje aktivnosti: 9 mjeseci
1. Kako se odvijala asistentura (koje su bile aktivnosti)?
U devet mjeseci koliko sam provela u Colegio Divina Pastora u Leonu imala sam prilike sudjelovati u nastavi predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog odjeljenja. Bila sam u stalnom kontaktu s uèenicima navedenih dobnih skupina i prihvaæena kao ravnopravni èlan školskog osoblja.
Bila sam ukljuèena u satove engleskog kao drugog jezika te likovne, glazbene i tjelesne kulture, a jednom tjedno držala sam konverzacijske sate engleskog za profesore. Kroz nastavu sam imala priliku suraðivati s mnogo profesora i promatrati postupke i aktivnosti koje koriste u nastavi. Upoznala sam se s uporabom novih tehnologija u nastavi kao što je i 'smart board' program za 'pametne ploèe'.
Takoðer sam sudjelovala u razlièitim školskim aktivnostima indirektno (kroz pripremanje uèenika za nastupe, kao pratnja na izletima) i direktno (kao izlagaè ili jedan od organizatora). Bila sam ukljuèena u eTwinning projekt 'Mitovi i heroji' koji se provodio u pojedinim razredima srednje škole, a i sudjelovala sam u organizaciji Dana Europe u školi. U nastavi sam koristila svaku priliku da uèenicima govorim o Hrvatskoj i uèim ih jednostavnije fraze i pjesmice. U slobodno vrijeme sam uèila španjolski jezik i usavršavala svoje postojeæe znanje engleskog jezika.
2. Na koji naèin je asistentura utjecala na Vaš osobni i profesionalni razvoj?
Unutar mojeg Comenius projekta nastojala sam se maksimalno upoznati sa španjolskim sustavom obrazovanja, obièajima i kulturom, stjecati iskustvo rada u nastavi te kroz razlièite projekte ostvarivati kontakte kroz koje bi se mogla stvoriti buduæa profesionalna suradnja. Takoðer, željela sam sredinu u koju dolazim upoznati s hrvatskom kulturom i obièajima, a i hrvatskim jezikom ukoliko se za to ukaže interes.
Smatram da mi je sudjelovanje u programu omoguæilo nadopunjavanje teorijskih znanja steèenih na studiju i pružilo mojem profesionalnom iskustvu europsku dimenziju. Takoðer, omoguæilo mi je da poboljšam znanje stranih jezika i steknem iskustvo rada u europskom programu kao što je eTwinning te sa suvremenim tehnologijama kao što je Smart Board. Ovim sam iskustvom stekla kontakte koji æe mi zasigurno biti vrlo korisni u buduæem profesionalnom radu, posebno u vidu stvaranje europske suradnje sa školom u kojoj æu raditi.
3. Koje biste iskustvo izdvojili kao najvažnije i zašto?
Kao najvažnije iskustvo istaknula bih prisustvo na nastavi, promatranje iskusnih profesora kako se nose s izazovima nastave, kako strukturiraju sadržaj i prilagoðavaju ga uèenicima te kako ih motiviraju za rad. Moguænost samostalnog organiziranja aktivnosti i provedbe istih u njihovoj prisutnosti daje sjajno iskustvo za profesora-poèetnika i povratnu informaciju izrazito korisnu za vlastito usavršavanje.
4. Imate li neku poruku za svoje kolege? Zašto sudjelovati u ovakvim aktivnostima?
Aktivnost Comenius asistenti bih preporuèila svim mladim nastavnicima koji žele proširivati postojeæa i stjecati nova pedagoška znanja i iskustva radom u nekoj drugoj od europskih zemalja. Životno je to iskustvo koje pojedincu omoguæuje profesionalno usavršavanje i rad na sebi na jedan posve drugaèije od onog u okviru prethodnog formalnog obrazovanja. Takoðer, otvara i neke moguænosti vezane uz buduæe suradnje, a nadam se i veæu konkurentnost na tržištu rada.