Povratak na naslovnicu
Engleski
 
 
 
 
  Početna stranica > Program za cjeloživotno uèenje > O Programu za cjeloživotno uèenje > Leonardo da Vinci > Primjeri dobre prakse > Mobilnost – Poèetno strukovno osposobljavanje (IVT)
 

Naziv prijavitelja: Obrtnièka škola za osobne usluge

Naziv projekta: Idemo u Europu!

Država u kojoj je provedena mobilnost: Italija

Trajanje aktivnosti: 06.06.2013.-06.11.2013. 

Milano_glavna

Dvanaest uèenica drugog razreda zagrebaèke Obrtnièke škole za osobne usluge na dvotjednoj mobilnosti u Milanu imalo je prilike upoznati se s tajnama frizerske struke i primiti struène savjeta vrsnih majstora.

- Mobilnost na uèenike uvijek ima gotovo magièan efekt i èitav je niz neprocjenjivih vrijednosti koje sudjelovanjem u projektu dobivaju. Tijekom prakse u Milanu uèenice su u frizerskim salonima „Evos“, koji je bio naš partner u projektu, imale priliku upoznati se s novim trendovima, inovacijama u struci i novim tehnikama rada,  kvalitetnim proizvodima i priborom, te naèinom rada koji je specifièan i "patentiran" upravo za taj lanac frizerskih salona. Vidjele su kolika je važnost cjeloživotnog uèenja, koliko je potreban stalni profesionalni i osobni rast te  samokritiènost u radu – na primjer, i kada je klijent zadovoljan frizurom pitati se uvijek što sam mogao uèiniti bolje. Nadalje, vidjele su i kako stvoriti ugodnu i opuštajuæu atmosferu u salonu a u isto vrijeme ozbiljnu za profesionalan i struèan rad – istièe voditeljica projekta Sanda Modriæ.

- Uèenice su bile prezadovoljne cijelim projektom. Posebno ih se dojmila kvaliteta našeg partnera, vrhunska struènost i profesionalnost, ugodna i relaksirajuæa, a istodobno radna atmosfera u salonima. Sve sudionice mobilnosti dobile su Certifikate da su obavile praksu u frizerskim salonima "Evos" i prisustvovale edukaciji, Europass mobility dokument, a praksa im je priznata u Hrvatskoj na naèin da toliko manje moraju pohaðati praktiènu nastavu u svojim matiènim salonima – objašnjava profesorica Modriæ.

Uèenice su imale lijepo i kvalitetno organizirano slobodno vrijeme. Posjetile su vodeni zabavni park Gardaland, jezero Lago di Como, središte Milana koje ih je sve zadivilo svojim atraktivnim i prestižnim duæanima, prekrasnim graðevinama i bezbrojnim uliènim atrakcijama. Bile su impresionirane èuvenom katedralom Duomo, galerijom Vittorio Emanuele, kazalištem Scala, ulicom Monte Napoleone…

 - Uèenice su bile oduševljene i susretljivošæu i simpatijama osoblja i vlasnika restorana kamo smo odlazile jesti. Osim što su im pripremali talijanske specijalitete, prema njihovim željama spravljali su jela i iz hrvatske kuhinje po naputcima naših uèenica – prièa profesorica Modriæ i dodaje: – Da su prirodne ljepote naše zemlje poznate i u dalekom Milanu potvrdili su nam brojni klijenti salona „Evos“ koji veæ godinama ljetuju u Hrvatskoj i koji su s našim uèenicama razmijenili i pokoju hrvatsku rijeè.

Milano_gl2

- Uspješno proveden projekt je svima poticaj za nove projekte. U školi je vidljiva  motiviranost uèenika, pitaju, interesiraju se, traže dodatne informacije i direktno rade na popravljanju svog uspjeha kako bi postali konkurentniji za sudjelovanje u nekom od buduæih projekata. Nekoliko uèenica koje su sudjelovale u projektu "Idemo u Europu!" prije odlaska na mobilnost željele su zbog niza negativnih iskustava odustati od profesionalnog bavljenja strukom, a nakon prakse u Italiji motivacija im se toliko promijenila da su ne samo odluèile ostati u svom zanimanju veæ žele primijeniti nauèeno i viðeno na naèin da poboljšaju okruženje u kojem trenutaèno rade, a pokazale su i ambicije da u buduænosti otvore vlastiti salon te rade na naèin koji su vidjele - visokoprofesionalno i nadasve struèno – istièe profesorica Modriæ.

I za kraj nekoliko poruka sudionica mobilnosti: Heleni je ovo bilo najljepše iskustvo u životu; Ivana je dobila poticaj za uèenje talijanskog jezika, pojaèalo joj se samopouzdanje i motivacija, a sve: salon, grad, država, ljudi… ostat æe joj u jednom prelijepom sjeæanju;  Michelle poruèuje svima da se trude u uèenju, da imaju što bolje ocjene, da ne markiraju i da uèe strane jezike; Valentini B. projekt je pomogao da se oslobodi straha i stekne brojne nove kontakte i prijateljstva, a Valentini G. da ponovno zavoli struku te poželi u buduænosti otvoriti svoj salon. 

Osoba za kontakt:
Sanda Modriæ 
sanda.modric@skole.hr

Obrtnièka škola za osobne usluge
Zagreb, Savska cesta 23 
www.ss-obrtnicka-osobneusluge-zg.skole.hr 

e-pošta: obrtnicka.skola@skole.t-com.hr 

Fotografije s mobilnosti 
Struèna praksa u Milanu: foto1, foto2, foto3, foto4, foto5, foto6, foto7, foto8

Razgledanje grada, život, zabava i druženje: foto9, foto10, foto11, foto12, foto13, foto14, foto15, foto16, foto17

 

 

 

Naziv prijavitelja: Mješovita industrijsko-obrtnièka škola Karlovac

Naziv projekta: Connecting

Država u kojoj je provedena mobilnost: Njemaèka

Trajanje aktivnosti: 27.11.2012.-20.05.2013.

Karlovac-gl

Èetrnaestero uèenika karlovaèke Mješovite industrijsko-obrtnièke škole, u pratnji svojih profesorica Mirjane Kovaèiæ i Bojane Cvetkoviæ Šoštariæ, išlo je na dvotjednu struènu praksu u Frankfurt na Majni. Buduæi zidari, monteri, keramièar, soboslikar, graðevinski tehnièari upoznali su se s osnovama pasivne gradnje, te stjecali vještine u revitalizaciji i restauraciji graðevina od kulturnog i povijesnog znaèaja. Uèenici koji se školuju za autolakirera imali su prilike upoznati se s naèinom restauracije old timera, a za buduæe fotografe mobilnost je bila odraðivanje struène prakse koje u školi gotovo i nemaju.

- Uz to što su stekli novo znanje i vještine, uèenici su komunicirali na stranom jeziku i pokazali se u samo dva tjedna tako dobrima da su ih poslodavci pozvali da doðu raditi nakon što završe školu – istièe koordinatorica projekta Mirjana Kovaèiæ. Posebno su se dobrima u poslu pokazali keramièari, soboslikari, monteri i autolakireri. Buduæi graðevinski tehnièar su na primjeru gradnje kuæe vrijedne 200.000 eura koju je gradila firma kod koje su bili na struènoj praksi, vidjeli naèin gradnje pasivne kuæe, keramièari su postavljali složene mozaike na graðevini islamske arhitekture. Autolakireri su dobili priliku raditi na novijim tipovima vozila, za razliku od prakse koju obavljaju kod kuæe gdje rade iskljuèivo na starim i malo vrijednim vozilima. Prisustvovali su i pripremi old timera za nanošenje laka. Fotografkinje su iskušale novi program za obradu slika i naèin rada na aparatu koji se koristi za pravljenje slika za putovnicu, te su vidjele razlike izmeðu hrvatske i njemaèke biometrije.

U sjeæanju s mobilnosti ostala je i jedna (ne)zgoda. 

- Naše fotografkinje imale su zadaæu popratiti mobilnost fotoreportažom. I krenule su slikati veæ u avionu. Pri izlasku iz aviona, radi opæe uzbuðenosti i strke, fotoaparat su zaboravile u avionu. To su shvatile tek kad smo bili na izlasku iz zraène luke, pa je krenula potraga – traženje šaltera za izgubljene stvari, pa saznanje da se istog trena ne može riješiti ništa, pa dolazak u zraènu luku nakon par dana da bismo opet saznali da aparata nema. I tako su se morale snalaziti i dolaziti do slika iz raznih mobitela. Uglavnom, fotoreportažu su napravile u obliku videa! I taj smo video koristili kad smo našu školu predstavljali osmašima radi upisa  – kaže profesorica Kovaèiæ, vrlo zadovoljna uèinkom mobilnosti:

-  Uèenici su stekli samopouzdanje i vjeru u svoje sposobnosti – dokazali su da se mogu snaæi u zemlji èiji jezik ne poznaju dobro i da se mogu prilagoditi uvjetima rada u jednoj razvijenoj svjetskoj ekonomiji. Ponosno su govorili svojim kolegama i profesorima o iskustvima s mobilnosti. Iskazali su se toliko da su ih vlasnici kod kojih su bili na praksi pozvali da doðu raditi za njih kad završe školu. Koliko mi je poznato, jedan keramièar je podnio potrebne dokumente za boravak i rad kod vlasnika kod kojeg je bio na praksi. Osim toga, u hostelu gdje smo bili smješteni uèenici su upoznali i družili se s drugim mladim ljudima, što im je bilo vrlo zanimljivo, a upoznali su i grad, kulturu i ljude koji tamo žive.

Karlovac_gl2

- Ovim projektom željeli smo uèenicima omoguæiti uvid u obavljanje posla za koji se školuju u ekonomski razvijenoj zemlji EU, stjecanje novih saznanja iz tih podruèja, upoznavanje kulture strane zemlje i uoèavanje potrebe za uèenjem stranih jezika te osvještavanje moguænosti da se nakon završenog školovanja mogu natjecati na europskom tržištu rada, što smo i postigli – zadovoljna je uspjehom projekta profesorica Kovaèiæ. I za kraj jedan njezin savjet kolegama u sliènim projektima:

- Omoguæite uèenicima da putuju avionom do udaljenijih gradova, jer putni troškovi nisu toliko veæi od cijene putovanja autobusom ili vlakom, a puno je lakše i svakako zanimljivije, osim toga veæina uèenika nikad prije nije putovala avionom.

Osoba za kontakt:
Mirjana Kovaèiæ

Mješovita industrijsko-obrtnièka škola Karlovac
Karlovac, Domobranska 2 
www.ss-mjesovita-industrijsko-obrtnicka-ka.skole.hr 

Fotografije s mobilnosti 
Struèna praksa i razgledanje Frankfurta na Majni: foto1, foto 2, foto3, foto4

 

 

 

Naziv prijavitelja: I. tehnièka škola Tesla

Naziv projekta: European Expirience for Tesla's Students

Država u kojoj je provedena mobilnost: Njemaèka

Trajanje aktivnosti: 19.07.2012.-23.01.2013.

 

tesla_glavna

Desetorica uèenika I. tehnièke škole Tesla iz Zagreba,  elektrotehnièkog usmjerenja s izbornim sadržajem informatika, u dvije su skupine bili u listopadu i studenome 2012. u Berlinu u nekoliko tvrtki, te u organizaciji srodne strukovne škole obavili propisanu strukovnu praksu u trajanju od 80 sati.

- Bavili su se programiranjem u LogoSoftu, hardverskim zadacima sastavljanja i punjenja raèunala programima, a u jednoj od tvrtki bavili su se i blackberry pametnim telefonima i njihovom implementacijom, odnosno raèunalima koja stanu u džep. Rezultat rada jedne od programerskih skupina naših uèenika u Berlinu je moguæe vidjeti i na internetu kao filmiæ: http://www.youtube.com/watch?v=CQkmptFPb3M&feature=youtu.be ali isto tako i kroz dnevnike rada svakog od sudionika na web stranici I. tehnièke škole Tesla pod http://www.tesla.hr/index.php/ldv-ivt-2012 - objašnjava voditeljica projekta, profesorica Tatjana Antiæ. Istièe da su se uèenici prije odlaska na praksu u Njemaèku dobro pripremili iz struke – u školi su popravljali raèunala, programirali... – a uz to su vježbali razgovorni njemaèki jezik, uèili kulturu ophoðenja, sastavili popis kulturnih dobara koja æe razgledati...

- Mobilnošæu smo nauèili da možemo pripremiti naše uèenike za svaku vrstu rada unutar struke, pri èemu je struka bila shvaæena prilièno široko. Naknadnim druženjem na društvenim mrežama uèenici su dokazali da im je rad bio zadovoljstvo – istièe voditeljica projekta.

- U završnom izvješæu jedan je uèenik naveo da je zanemario moj popis kulture i preko društvenih mreža i interneta napravio svoj popis onoga što želi vidjeti, misleæi da æu ga pitati zašto me nije poslušao. Na kraju je on mene pitao, zašto mu to nisam ni komentirala. Poanta pedagoške pripreme je samo èetkanje stava prema europskom i kulturi drugog naroda, a èinjenica da sam potaknula svoje uèenike da sjede satima na internetu i provjeravaju kako doæi do hotela, do mjesta rada, do škole domaæina, što vidjeti iz ponude Berlina, kako se snaæi... to mi je na ponos, jer sam istrenirala uèenike koji sami stvaraju okvire svoga kulturnog boravka, taj put u Berlinu, neki drugi put bilo gdje na svijetu – zakljuèuje profesorica Antiæ ne krijuæi ponos na svoje uèenike i svoj rad. Svaki uèenik je nakon povratka s dvotjedne mobilnosti postao vlasnikom nekoliko dokumenta kao što su Europass Mobility, potvrda njemaèke tvrtke i potvrda njemaèke škole te potvrda I. tehnièke škole Tesla.

tesla_gl2

Profesorica Antiæ uz osmijeh dodaje:

- Problema u naèelu nije bilo osim s internetom kojeg nije bilo u hostelu pa su morali u prvi internet kafiæ, vrata do ulaza u hostel. To im je bio strašan trošak, barem euro dnevno, jer su morali slati izvješæa, upite, traèeve - sve, svakodnevno voditeljici projekta.

Uèenici su imali cjenovno jako povoljan smještaj u samom središtu Berlina, no katkad su se hranili  kobasicama, najèešæe kebabom iz “kebabdžinice iza vugleca”, želeæi malo i uštedjeti.

- Kad su „došli domeka“ svi su komentirali kako su „papali maminu juhicu“ - mogli su i u Berlinu „papati Eintopf“, no to nije-to-kad-je-kebab-super! – opisuje profesorica Antiæ. A vrativši se s mobilnosti kuæi, uèenici su postali – zvijezde škole! Prezentacija o nauèenom i doživljenom na struènoj praksi u inozemstvu u školi je obavezna, a on-line portali su puni stranica o njima. Uz to, tri uèenika iz Njemaèke bila su na 10-tjedanoj strukovnoj praksi u Hrvatskoj, a njihovi su mentori – dvojica inženjera informatike – održali  strukovno predavanje na I. tehnièkoj školi Tesla, te predstavili naèin na koji oni provode nastavu: rješavanjem problemskih zadataka, èemu uèe i svoje uèenike.

I za kraj, profesorica Antiæ otkriva tajnu uspješnosti u EU projektima:

- U ovom kao i u svim EU projektima uspijevaju samo oni koji se žele prilagoditi EU pravilima - bez fige u džepu.

Osoba za kontakt:
Tatjana Antiæ, prof. savjetnik 
tatjana.antic@zg.t-com.hr

I.tehnièka škola Tesla
Zagreb, Klaiæeva 7 
www.tesla.hr

 

 

Naziv prijavitelja: Škola za modu i dizajn

Naziv projekta: TEXtile/leather/design  PRActice in Italy 

Država u kojoj je provedena mobilnost: Italija

Trajanje aktivnosti: 09.08.2012.-30.01.2013.

moda_glavna

- U sklopu projektu TEXPRA na struènoj praksi u Italiji bilo je 20 uèenika naše škole koji se školuju za tekstilno-kemijske èistaèe, obuæare, galanteriste i odjevne tehnièare – kaže koordinatorica projekta i nastavnica na Školi za modu i dizajn Dubravka Konjevod. Istièe da su uèenici bili izabrani prema uspjehu, zalaganju, motivaciji, struci, kooperativnosti, a na mobilnost su išli u pratnji èetvero nastavnika struke - Julijane Zrno, Tatjane Novak, Suzane Lencur i Dubravke Konjevod.

- Putovanje u Padovu na dva tjedna, koliko smo boravili na mobilnsoti, naveliko potièe suradnju institucija diljem Europe, mobilnost sudionika obrazovnog procesa, razvijanje tolerancije i multikulturalnosti, a istovremeno priprema sudionike za uspješno sudjelovanje na europskom tržištu rada. Tvrtka Sabcontact osigurala je  praksu za uèenike u razlièitim tvrtkama i školskim praktikumima, a vikendom obilazak kulturoloških znamenitosti grada Padove i Venecije – istièe gospoða Konjevod.

- Tijekom boravka u Padovi, uèenici su posjetili Instituto d’Istruzione Superiore ½E. Usuelli Ruzza½ srednju školu i kemijski institut, gdje im je u prvom tjednu bila održana nastava na talijanskom jeziku uz prevoditelja, a u drugom tjednu imali su organiziranu praktiènu nastavu u obrtnièkim radionicama, kemijskim èistionicama, školama, institutima. Na studiju Politehnico calzature S.C.A.R.L. uèenici su se upoznali sa školskim praktikumima, gdje su takoðer sudjelovali na nastavi uz odreðene teme vezane za struku, modeliranje i dizajn. Slušali su kako dolazimo do prototipa pa sve do kontrole materijala te studije tehnièke i mehanièke izdržljivosti. Studij je opremljen vrhunskom opremom za ispitivanje èvrstoæe materijala, odreðena testiranja te CAD 2D i 3D modeliranjem potpetica, potplata i gotove obuæe. Nakon samog projektiranja odreðenog modela, uèenici imaju priliku realizirati obuæu u suradnji s ½Distriktima½ koji se nalaze u gradiæu Stra. Pojam ½Distrikt½ oznaèava  podruèje malih tvornica koje su meðusobno povezane te imaju samo jedan zajednièki cilj, kvalitetno izraðen proizvod, specifièni su za ovu zonu u Italiji u gradu Stra – objašnjava koordinatorica projekta.

moda_glavna2

- Posjetili smo jedan takav distrikt kojeg èine tvornica kalupa, tvornica temeljnih tabanica i ugradnih dijelova, tvornica potpetica. Uèenici školsku praksu odraðuju u ljetnom roku od èetiri tjedna u tim  tvornicama. Napominjem da su upravo te tvornice investirale u Sveuèilište te ga osnovale radi obrazovanja kadra potrebnog za struku. Uèenici primjeæuju veliku zaposlenost mlade radne snage.  U suvremeno opremljenim i  organiziranim tvornicama s kvalitetnom zaštitom na radu, direktori, majstori i voditelji cijene radnika jer je on taj koji odreðeni proizvod kvalitetno napravi svojim rukama. Tvornice rade brendiranu obuæu  i galanteriju za veliko tržište kao što su Chanel, Louis Vuitton, Prada, Louboutin, te je svaki detalj od izuzetne važnosti.  Prof. Trolese Filiberto održao je predavanja ½Od ideje do realizacije½ te ga popratio video zapisom izrade cipela, što je oduševilo naše uèenike – istièe gospoða Konjevod i dodaje:

- Ciljevi ovog boravka u Italiji su zaista postignuti. Ostvarena je suradnja s privatnim studijima i srednjim školama, obrtnicima te su  steèena nova korisna iskustva. Kvalitetna praktièna nastava i odgovarajuæe izvannastavne aktivnosti motivirajuæe djeluju na uèenike, koji se s više pažnje posveæuju kvalitetnom radu uz upornost, strpljenje i nadzor struènih nastavnika.

Osoba za kontakt:
Dubravka Konjevod, univ. spec. act. soc.
(Sveuèilišna specijalistica za neprofitni management i socijalno zagovaranje) 
dubravka.konjevod@gmail.com

Škola za modu i dizajn
Prilaz baruna Filipoviæa 30
10 000 Zagreb
tel.: 01/3773 133 
ss-moda-dizajn-zg.skole.hr 
tekstilna.zagreb@skole.t-com.hr

Fotografije s mobilnosti: foto1, foto2, foto3, foto4, foto5, foto6, foto7, foto8, foto9, foto10, foto11, foto12, foto13, foto14, foto15, foto16


 

 

Naziv prijavitelja: Industrijsko-obrtnièka škola Virovitica

Naziv projekta: Znanjem do energetski uèinkovite zgrade

Država u kojoj je provedena mobilnost: Èeška

Trajanje aktivnosti: 27.06.2012.-05.12.2013. 

Vir_gl1

„Vidio sam postupke izvoðenja radova i ispitivanja toplinskih karakteristika postojeæih objekata koje do sad nisam mogao vidjeti kod poslodavca gdje imam struènu praksu. Ako æu u buduænosti imati priliku raditi u nekoj inozemnoj državi ili ako se u Hrvatskoj poboljša stanje, imam odreðena predznanja koja æu sigurno dobro primijeniti.“ Tako je svoju struènu praksu u Èeškoj opisao jedan od 6 uèenika virovitièke Industrijsko-obrtnièke škole. Buduæi zidari dva su tjedna u pratnji svoje nastavnice strukovnih predmeta proveli na mobilnosti u Èeškoj, gdje su se upoznali s energetski uèinkovitom gradnjom, vidjeli kolika je važnost primjene toplinskih sustava u štednji energije, te produbili svijest o zaštiti i oèuvanju okoliša.

- Uèenici su u južnom dijelu Praga vidjeli kako se poboljšava toplinska zaštita na postojeæoj 12 etažnoj više-stambenoj montažnoj zgradi, te kako se izvode kritièni detalji (toplinski mostovi) oko prozora i na loðama. Na seminarima više graðevinskih tvrtki upoznali su se s toplinskim materijalima i sustavima, pravilnom ugradnjom i tipovima aluminijskih prozora, a i sami su imali prilike raditi na postavljanju toplinske zaštite, termo-fasade. Takoðer, na ÈVUT-graðevinskom fakultetu bili su na predavanju o energetski uèinkovitoj gradnji  i prezentaciji  metoda ispitivanja i mjerenja parametara koji utjeèu na energetsku uèinkovitost zgrade: termografije i blower door metode – kaže Jasna Berger, koordinatorica ovog projekta Leonardo da Vinci mobilnosti.

- U školi partnera bila su organizirana predavanja i prezentacije struènjaka, a naši su uèenici sudjelovali u raspravama. Radni zadatak izvodili su na poligonu školu uz nadzor mentora, a struèna predavanja i praktiène zadatke imali su i izvan škole na gradilištima – objašnjava gða Berger. Nisu izostali ni kulturni program i sportska natjecanja. Škola domaæin je pripremila bogate pisane materijale i osigurala voditelje za obilazak kulturnih znamenitosti grada (Vyšehrad, Pražský hrad, Petøín, Staromìstské námìstí,Václavské námìstí, Karlùv most), obilazak tunela Blanka.  Slobodno vrijeme uèenici su takoðer iskoristili za posjete praških znamenitosti – u Nacionalnoj operi bili su na „Aidi“, u Novoj sceni Narodnoga kazališta gledali su multimedijalnu predstavu „Grafiti“. Uèenici su na stadionu Dukle gledali nogometnu utakmicu iz sveèane lože s direktorom škole domaæina, što im je posebno ostalo u sjeæanju, a gledali su i hokejaše u areni O2. Odigrali su i nogometnu utakmicu s èeškim kolegama, posjetili botanièki vrt, vozili se podzemnom željeznicom i bili u „najdubljoj“ stanica metroa na otprilike 100 metara.

Vir_gl2

- Preprièavala se i zgoda s kruhom. Naime, prvi dan u menzi za vrijeme ruèka nije bilo kruha, što je sve jako iznenadilo i zaprepastilo. Kasnije su ga zbog nas imali u ponudi – kaže gða Berger. Istièe da se nakon mobilnosti poveæalo zanimanje uèenika za uèenjem èeškog jezika i kulture, a uspješnost projekta motivirala ju je da pronaðe partnere za novi EU projekt koji je škola u 2013. godini ostvarila u èeškom mjestu Kopidlno a sudionici su bili uèenici i uèenice koji se školuju za zanimanje cvjeæara. 

Osoba za kontakt:
Jasna Berger 
jasna.berger@gmail.com

Industrijsko-obrtnièka škola Virovitica
Virovitica, Zbora narodne garde 29
mrežna stranica škole: www.ss-industrijskoobrtnicka-vt.skole.hr 
ss-virovitica-503@skole.htnet.hr

Fotografije s mobilnosti 
Na struènoj praksi i razgledanju Praga: foto1, foto2, foto3, foto4, foto5, foto6, foto7, foto8, foto9
Nauèeno æe se primjenjivati: foto10, foto11, foto12, foto13


 

Naziv prijavitelja: Industrijsko-obrtnièka škola, Nova Gradiška  

Naziv projekta: Praksa za uèenike u novoj radnoj sredini       

Država u kojoj je provedena mobilnost: Njemaèka

Trajanje aktivnosti: 26.07.2012.-16.01.2013.

NG_gl1 

- Želimo da i druge škole i sudionici mobilnosti dožive prijateljstvo u novoj sredini kao što smo mi doživjeli u Njemaèkoj u Herzogenaurachu, jer naši uèenici stalno pitaju: kad æemo opet iæi?! – kaže Mijo Matoševiæ, ravnatelj Industrijsko-obrtnièke škole iz Nove Gradiške. U studenome 2013. dva tjedna je 20-ero uèenika te škole u pratnji svojih nastavnika boravilo na struènoj praksi u Njemaèkoj. Bili su podijeljeni u dvije grupe – u strojarskoj grupi bilo je 7 uèenika i 1 uèenica koji se školuju za CNC operatere s dva struèna uèitelja, a u drugoj grupi bilo je 6-ero buduæih kuhara te 6-ero uèenika s teškoæama u razvoju koji se školuju za pomoæne kuhare i slastièare u pratnji sa struènim uèiteljem i uèiteljicom. Strojarska grupa – u kojoj su bili uèenici 2. i 3. razreda - praktiène vježbe imala je u tvrtki Schaeffler Technologies AG & Co. KG, a buduæi kuhari tjedan dana zajedno su bili u Strukovnom školskom centru, potom su u dvije smjene pomagali u pripremi obroka za pacijente Reha klinike, a uèenici koji se školuju za pomoæne kuhare i slastièare radili su u kuhinji u zaštitnom pogonu Lebenshilfe.

- Oduševljen sam kako su se uèenici, i kuhari i strojari, držali zajedno, a ujedno su se dobro uklopili u njemaèku sredinu. Herzogenaurach je multikuturalna sredina, što je vidljivo i u školi i u pogonima, naši su uèenici s domaæinima igrali nogomet. Bili smo i na izletu u Bambergu, išli na bazen i kuglanje, a imali smo i svojevrsnu himnu – pjesmu „Ima li ovdje pauze“, koju su uèenici pjevali u busu i u slobodnim trenucima – prièa g. Matoševiæ. Bilo je zgoda za preprièavanje – dva su uèenika karticu za vrata zaboravila u sobi, pa su se morali snaæi za noæenje. A morali su se snalaziti i u trgovini – jer svaki je uèenik dobio po 300 eura, veæi dio tog novca bio je za individualne životne troškove, a dio za troškove u grupi, od èega su, osim za džeparac, nekoliko dana kad nije bila organizirana veèera morali kupiti i jelo. I to je bio dio mobilnosti – da pitaju na njemaèkom, zbrajaju eure i cente...

- Uèenici su bili i u klubu hrvatskih radnika „Croatia“, gdje su takoðer uspostavili dobru komunikaciju i prijateljstvo. S njemaèkim domaæinima smo u stalnom kontaktu, suradnju kao škola nastavljamo i kroz druge EU projekte, a uèenici razmjenjuju e-mailove. Pripremamo se i za nove projekte mobilnosti – objašnjava ravnatelj. Istièe važnost cjeloživotnog uèenja u stvaranju osjeæaja europskoga graðanstva, a s osobitim ponosom kaže da njegovi uèenici koji su bili na mobilnosti, nakon što završe školovanje, imaju veliku moguænost za zaposlenje u Njemaèkoj jer im domaæini ponudili posao.

NG_gl2

- Na mobilnosti uèenici govore strani jezik u stvarnoj situaciji, u uèionici ili radionici, te stjeèu svijest o interkulturalnoj ovisnosti. Ne samo da æe i uèenici i nastavnici profitirati uèeæi na dobroj praksi i tehnološkim rješenja domaæina, nego je to i solidan korak za europsko tržište. Jednostavno, treba otiæi i sve to doživjeti – zakljuèuje g. Matoševiæ.

Osoba za kontakt:
Mijo Matoševiæ 
mijo.matosevic@sb.t-com.hr

Industrijsko-obrtnièka škola
35400 Nova Gradiška
Gajeva bb
Tel.: +385 35 361 459
Mrežna stranica škole: www.iosng.hr 

Fotografije s mobilnosti 
Praksa u radionici: foto1, foto2, foto3
Rad u kuhinji: foto1, foto2, foto3, foto4
S projekta: foto1, foto2
Obilazak grada i druženje: foto1, foto2, foto3, foto4, foto5, foto6, foto7, foto8,  foto9 

 

 

Naziv prijavitelja: Gospodarska škola iz Èakovca

Naziv projekta: Praksa u tropima

Mjesto održavanja aktivnosti: Dobrovnik, Slovenija

Trajanje projekta: 1.6.2011. - 24.10.2012.

gospodarska_1

U sklopu projekta mobilnosti Leonardo da Vinci, 32 uèenika poljoprivrednih  zanimanja Gospodarske škole iz Èakovca obavilo je struènu praksu u poduzeæu Ocean Orchids u Dobrovniku, Slovenija u trajanju od dva tjedna. Tijekom prakse upoznali su nove tehnologije u proizvodnji cvijeæa i bili aktivno ukljuèeni u proizvodne faze saðenja i pakiranja orhideja. O samom tijeku projekta razgovarali smo s voditeljem projekta, gospodinom Vladimirom Šoštariæem.

Gospodin Šoštariæ objasnio nam je zašto se uopæe njegova škola ukljuèila u projekt. Buduæi da uèenici naše škole nemaju prilike na poljoprivrednom dobru stjecati praktièno iskustvo u proizvodnji cvijeæa uz najnovije tehnologije, okrenuli smo se prema Sloveniji i najveæem proizvoðaèu orhideja u ovom dijelu Europe. Osnovni cilj našeg projekta bio je poveæanje struènih - teoretskih i praktiènih znanja o staklenièkoj proizvodnji cvijeæa, dok su ostali ciljevi ukljuèivali razvijanje samostalnosti uèenika pri obavljanju struène prakse, upoznavanje gospodarskih, kulturnih i geografskih obilježja Pomurja i slovenskog jezika.„

Praksa je tekla na naèin da su uèenici su prvo bili upoznati sa cjelokupnim postrojenjem, tehnološkim procesima u proizvodnji orhideja, uvjetima proizvodnje, tropskim vrtom i prodajom. Potom su uèenici bili aktivno ukljuèeni u proizvodne faze saðenja, razmicanja, kolèenja i pakiranja orhideja. U svoje slobodno vrijeme, uèenici su uživali i u kulturnim aktivnostima poput posjeta Bukovniškom jezeru, izletištu "Otok ljubezni" na Muri, te kupanju u Moravskim Toplicama.

Vladimir istièe:Najveæa vrijednost našeg projekta leži u uspostavljenoj odliènoj suradnji s našim partnerom. Planiramo i buduæe zajednièke projekte što je od velike važnosti za stjecanje novih kompetencija naših uèenika što æe, vjerujem, pridonijeti njihovoj lakšoj zapošljivosti na tržištu rada. Zadovoljstvo uèenika struènom praksom, svakako je najvažnije iskustvo. „

Vaša poruka buduæim korisnicima:

„Svim buduæim prijaviteljima želim uputiti poruku ohrabrenja. Upustite se u pripremanje i ostvarivanje projekata Programa za cjeloživotno uèenje. U Nacionalnoj agenciji imate jakog partnera, a moguænosti koje Program nudi su velike."

gospdoarska_2

Osoba za kontakt:

Vladimir Šoštariæ
Gospodarska škola Èakovec, V. Nazora 38
Èakovec
vladimir.sostaric@optinet.hr
www.ss-gospodarska-ck.skole.hr

 

 

Naziv prijavitelja: Centar za odgoj i obrazovanje „Slava Raškaj"

Naziv projekta: Iskustvom do posla 3

Mjesto održavanja aktivnosti: Oulu, Finska

Trajanje projekta: 1.6.2011. – 7.7.2012.

Slava_raskaj_1U sklopu projekta Leonardo da Vinci mobilnosti, 6 uèenika Centra za odgoj i obrazovanje „Slava Raškaj" koji se obrazuju u ugostiteljskim zanimanjima u programima kuhar i slastièar obavilo je struènu praksu u Luovi Centar u Oulu, Finska u trajanju od dva tjedna. Tijekom prakse pripremali su i prezentirali jela hrvatske i finske nacionalne kuhinje. O samom tijeku projekta razgovarali smo s voditeljicom projekta, gospoðom Nataliom Šinkoviæ.

Gospoða Šinkoviæ nam je istaknula ciljeve projekta: „Stjecanje novih znanja i vještina kako bi se uèenicima olakšao profesionalni rad te osiguralo poveæanje konkurentnost na tržištu rada najvažniji je cilj projekta. Osim toga, uèenici su osnažili psihosocijalne kompetencije potrebne za snalaženje na otvorenom tržištu rada te ojaèali lingvistièke vještine. Kroz ovaj smo projekt dobili priliku putem medija upoznati poslodavce i javnost s vještinama naših uèenika ugostiteljskog smjera.“

Natalia dodaje: „Kroz projekt mobilnosti Centar je poboljšao timski rad unutar institucije te su djelatnici Centra dobili dodatno profesionalno samopouzdanje. Kroz ovakve projekte Centar æe biti prepoznat i poželjan partner u meðunarodnoj suradnji.“

Vaša poruka buduæim korisnicima:

„Lijepo je upoznati nove kulture, nove zemlje, nove sustave obrazovanja, nove ljude i sklapati nova prijateljstva. Èovjek se osjeæa bogatijim, boljim i kvalitetnijim kad upozna nove ljude i nove kulture, a najvažnija je èinjenica da sudjelovanjem u mobilnosti imamo priliku upoznati nove naèine života, školovanja i uvijek nauèimo nešto novo."

 slava_raskaj_2

Osoba za kontakt:

Natalia Šinkoviæ
Centar za odgoj i obrazovanje „Slava Raškaj",  Vladimira Nazora 47
Zagreb
nsinkovic@yahoo.com
http://centar-sraskaj-zg.skole.hr/

 

 

Naziv prijavitelja: Obrtna tehnièka škola

Naziv projekta: Ugrabi nove izazove!

Mjesto održavanja aktivnosti: Meaux, Francuska

Trajanje projekta: 1.6.2011. - 31.5.2012.

U sklopu projekta mobilnosti Leonardo da Vinci, 10 uèenika zanimanja automehanièar i elektroinstalater Obrtne tehnièke škole iz Splita obavilo je struènu praksu u srodnoj strukovnoj školi „Centre de Formation Mettiers et Artisanat“ u Meauxu, Francuska u trajanju od dva tjedna. Projekt se temelji na partnerstvu izmeðu ove dvije škole te je nastavak prethodna dva projekta mobilnosti iz 2009. i 2010. godine. Tijekom prakse uèenici su boravili u školskim i obrtnièkim radionicama specijaliziranim za automehaniku i elektriku gdje su imali konkretne zadatke i vježbe, prethodno dogovorene s partnerima. O samom tijeku projekta razgovarali smo s voditeljicom projekta, gospoðom Sanjom Novak.

Gospoða Novak nam je objasnila koji su rezultati projekta: „Sudjelovanjem u projektu mobilnosti naši uèenici su imali priliku usporediti vlastite kompetencije s kompetencijama vršnjaka u Francuskoj, jednoj od zemalja Europske unije. Ono što su saznali tijekom mobilnosti je da njihova znanja i vještine ne zaostaju u odnosu na znanja i vještine njihovih vršnjaka u zemlji domaæinu, što ih èini jednako sposobnima, te u krajnjem ishodu konkurentnima na tržištu rada EU. Komunikacijom na stranom jeziku, proširili su fond rijeèi, posebno struènu terminologiju i dobili povratnu informaciju da su vrlo uspješni u komuniciranju i sporazumijevanju na stranom jeziku.“

Novak dodaje: „Opæenito gledajuæi, razmjena struènih znanja i iskustava izmeðu naše i partnerske škole, posredstvom sudjelovanja uèenika i nastavnika u struènom usavršavanju i obavljanju struène prakse, doprinosi poboljšanju kvalitete strukovnog obuèavanja.“

Vaša poruka buduæim korisnicima:

„Sudjelovanjem u projektima mobilnosti dajete moguænost uèenicima i nastavnicima da sudjeluju u neèemu zaista posebnom i drugaèijem u odnosu na svakodnevicu strukovnog obrazovanja u našoj zemlji. Smatramo da je važno krenuti s provoðenjem projekata mobilnosti u strukovnim školama i ukljuèiti se u europske trendove."

 obrtna_tehnicka_split

Osoba za kontakt:

Sanja Novak
Obrtna tehnièka škola, Zrinsko-frankopanska 23 A
Split
sanjanovak@net.hr
www.ss-obrtna-tehnicka-st.skole.hr

 

 

Naziv prijavitelja: Obrtnièka škola Koprivnica

Naziv projekta: Elektroni brišu granice

Mjesto održavanja aktivnosti: Granada, Španjolska

Trajanje projekta: 1.6.2011.- 27.4.2012.

Koprivnica_1U projektu Leonardo da Vinci mobilnosti 5 uèenika treæeg razreda smjera elektrotehnièar i 5 uèenika smjera tehnièar za raèunalstvo Obrtnièke škole Koprivnica obavilo je struènu praksu u Granadi, Španjolska u trajanju od tri tjedna. Osim usvajanja novih znanja i vještina, uèenici su utvrdili i stara te vidjeli kakve bi poslove mogli obavljati nakon završetka srednje škole. O samom tijeku projekta razgovarali smo s voditeljicom projekta, gospoðom Ljiljanom Mraz.

Gospoða Mraz nam je objasnila rezultate projekta: „Rezultati projekta najviše su vidljivi i usmjereni upravo na same sudionike. 

Unaprijeðene su njihove profesionalne vještine obavljanjem struène prakse u poduzeæima i industrijama kakve ne mogu vidjeti u svojem gradu te radom s drugaèijim tehnologijama. Kroz razne oblike prakse za razlièite grupe dobili su bolji uvid u to kakve bi poslove mogli raditi nakon završetka škole te kako bi njima bili zadovoljni. Njihove jeziène vještine su se uvelike poboljšale jer su intenzivno koristili više stranih jezika i stekli su prijatelje s kojima i dalje komuniciraju.“

Ljiljana istièe: „Osim što su ciljevi projekta u potpunosti ostvareni, sam projekt je imao velik utjecaj na sudionike koji su tijekom tri tjedna mobilnosti, ali i dugih priprema prije toga, nauèili o svojoj struci, o zemlji koju su posjetili, ali i o sebi i jedni o drugima.“

Vaša poruka buduæim korisnicima:

Nakon svakog uspješno provedenog projekta, iscrpljeni, ali u potpunosti zadovoljni opet kreæemo u nove izazove, a uèenici uvijek poruèuju: „Ovo je prilika koju treba iskoristiti. Bilo kakvi strahovi uvijek se pokazuju neopravdanima, prepreke savladivima, a nova znanja, iskustva i prijateljstva pamte se zauvijek.“

Koprivnica_2


Osoba za kontakt:

Ljiljana Mraz
Obrtnièka škola Koprivnica, Trg slobode 7
Koprivnica
ss-koprivnica-502@skole.t-com.hr
http://www.ss-obrtnicka-koprivnica.skole.hr/

 

 

Naziv prijavitelja: I. tehnièka škola Tesla

Naziv projekta: Tesla in the World of Work

Mjesto održavanja aktivnosti: Celje, Slovenija

Trajanje projekta: 1.6.2011. - 15.09.2011.

Tesla_1Kroz projekt mobilnosti Leonardo da Vinci, 9 uèenika smjera elektrotehnièar sa izbornim programima raèunalstvo te energetika obavilo je struènu praksu u Srednjoškolskom centru Celje. Tijekom prakse uèenici su servisirali elektronièke ureðaje u celjskoj bolnici, radili su na implementaciji VOIP telefona, implementirali ureðaja u plovila, reinstalirali su raèunala i dostavljali ih krajnjim korisnicima. O samom tijeku projekta razgovarali smo s voditeljicom projekta, gospoðom Tatjanom Antiæ.

Gospoða Antiæ nam je objasnila koji je cilj projekta: „Cilj nam je bio omoguæiti kvalitetnu strukovnu praksu odliènim uèenicima, ali im isto tako otvoriti vrata u europsku dimenziju života. Željeli smo im dokazati da su u našoj školi nešto nauèili kroz vizuru nekoga tko je u stvari neutralan, izvan našeg sustava pouèavanja struke. Naèin uèenja learning-by-doing dakle skupljanje razlièitih izravnih i konkretnih iskustava glede struke i jezika te kulture je najkraæi moguæi opis našeg cilja.“

Vaša poruka buduæim korisnicima:

„Europa je malena, a dobar glas se daleko èuje - nakon nekoliko godina više uopæe nije problem naæi partnere za svaki vid projekta - ukoliko ne poznajete nekoga vi, znat æe ih vaši prethodni partneri prema kojima ste bili pošteni  u suradnji i susretljivi u dodatnoj komunikaciji - za stolom i preko raèunala.“

Tesla_2

Osoba za kontakt:

Tatjana Antiæ
I.tehnièka škola Tesla, Klaiæeva 7
Zagreb
tatjana.antic@zg.t-com.hr
www.tesla.hr

 
 
Aktivnosti Rokovi
Mobilnost 01.02.2013.
Leonardo da Vinci potvrda za mobilnost 01.02.2013.
Partnerstva 21.02.2013.
Prijenos inovacija 31.01.2013.
Pripremni posjeti 11.01.2013.
 
Erasmus + Erasmus + , poziv na dostavu projektnih prijedloga Erasmus+, pronađi se u programu Obzor 2020. Obzor 2020., poziv na dostavu projektnih prijedloga Obzor 2020., pronađi se u programu