OŠ Ludina provodi projekt koji omogućuje stručno usavršavanje devet članova nastavnog i nenastavnog osoblja u raznim inozemnim treninzima. Ovdje bismo istaknuli kako je, za početak, sam izbor osoblja koje će sudjelovati ovisio o jasnim kriterijima. Riječ je o upotrebi stranog jezika prije i tijekom usavršavanja, o području rada te o prijedlogu kako će se naučeno u inozemstvu integrirati u nastavu po povratku.
Na ovaj način osigurava se usavršavanje najmotiviranijeg osoblja, ali isto tako i jamči kako će se naučeno dalje prenositi među ostalim članovima osoblja i učenicima, te time osigurati održivost projekta i povećati kvalitete nastave.
Raznim tipovima usavršavanja pridonosi se razvoju europske dimenzije škole, poboljšavaju se digitalne i jezične kompetencije zaposlenika, razvijaju se inovativne metode učenja i poučavanje te visokokvalitativna kurikulumska područja.
Navodimo nekoliko primjera usavršavanja i načina integracije u nastavu:
- Učitelj engleskog jezika upućen je na usavršavanje na temu poduzetništva te je po povratku pokrenuo izvannastavne aktivnosti pod nazivom „Mladi poduzetnik“ koje se odvijaju na engleskom jeziku.
- Učiteljica razredne nastave pohađala je usavršavanje socijalnih vještina odnosno poticanje rada učenika u timu, te je po povratku organizirala pet radionica timskog rada za učenike koji pohađaju spomenute izvannastavne aktivnosti „Mladi poduzetnik“.
- Učitelj tehničke kulture dobit će tijekom usavršavanja europski certifikat rada s CNC strojevima, a po povratku će s učenicima izrađivati makete trijema te razvijati aktivnosti kako od ideje plasirati proizvod na tržište.
- Učiteljica razredne nastave sudjelovat će u nastavnom procesu u Finskoj, a po povratku će izraditi novi kurikulum koji uključuje i dijelove ručnog rada i obrade drveta.
- Učitelj hrvatskog jezika usavršavat će se u upotrebi tehnologije, izrade videouradaka te korištenje videa u nastavi jezika, a po povratku će voditi filmske skupine te izrađivati reklame u sklopu izvannastavne aktivnosti poduzetništva s učenicima te medijski pratiti projekt.
- Knjižničar škole po povratku s jezičnog usavršavanja izradit će radionice za učenike te četverojezični rječnik sa zemljama partnerima.
Projektu želimo puno uspjeha tijekom provedbe te uspješnu integraciju naučenog u samu nastavu.