Povratak na naslovnicu
Engleski
 
 
 
 
  Početna stranica > Ostali programi > Bolonjska skupina > Aktivnosti Hrvatske stručne skupine za Bolonjski proces > Okrugli stol na temu integriranih preddiplomskih i diplomskih studija (6. prosinca 2011.)
 
Okrugli stol na temu integriranih preddiplomskih i diplomskih studija (6. prosinca 2011.) 

Prva aktivnost koju je Hrvatska stručna skupina za Bolonjski proces organizirala u ovom sazivu bila je Okrugli stol, koji se održao 6. prosinca 2011. godine na Sveučilištu u Zagrebu. Na početku Okruglog stola sudionicima su se predstavili članovi Hrvatske stručne skupine za Bolonjski proces. Okrugli stol bio je posvećen temi integriranih preddiplomskih i diplomskih studija u smislu opravdanosti aktualnih inicijativa prelaska na integrirane preddiplomske i diplomske studije. Domaćin ovog događaja bilo je Sveučilište u Zagrebu, a događaj je organiziran u suradnji s Agencijom za mobilnost i programe Europske unije.

Ovaj okrugli stol je prva u nizu aktivnosti Hrvatske stručne skupine za Bolonjski proces, koja je osnovana s ciljem podupiranja i poboljšanja provedbe Bolonjskog procesa u Republici Hrvatskoj, odnosno informiranja javnosti o inicijativama i programima Europske unije u području visokog obrazovanja te radi poticanja i vođenja nacionalnog dijaloga o provedbi tema vezanih uz Bolonjski proces, poput cjeloživotnog učenja, mobilnosti studenata, sustava osiguravanja kvalitete i fleksibilnosti studija, i dr.

Tema integriranih preddiplomskih i diplomskih studija, kao tema prvog Okruglog stola, nametnula se radi učestalog zagovaranja integracije preddiplomske i diplomske razine obrazovanja na pojedinim visokim učilištima u Republici Hrvatskoj. Na Okruglom stolu razmotreni su razlozi za i protiv integriranih studija u kontekstu europskih i hrvatskih iskustava, planova razvoja sustava visokoga obrazovanja u Republici Hrvatskoj, ali i trenutne pravne regulative vezane uz visoko obrazovanje u Republici Hrvatskoj.

Tijekom rasprave moglo se čuti niz argumenata kako za tako i protiv inicijative za integracijom dviju razina obrazovanja, i iako zaključci nisu doneseni, u raspravi su ipak prevladali razlozi protiv uvođenja integriranih studija. Naime integrirani studiji nisu u skladu sa zahtjevima Bolonjske deklaracije, niti s europskom praksom u visokom obrazovanju. Nadalje, integrirani studiji predstavljaju prepreku mobilnosti studenata kako u nacionalnim tako i u međunarodnim okvirima. Posebno brine činjenica da uvođenje integriranih studija smanjuje postotak završavanja studija te ugrožava fleksibilnost visokog obrazovanja s obzirom na potrebe privrede i društva.

 

Program rada Okruglog stola

 

 
 
 
Erasmus + Erasmus + , poziv na dostavu projektnih prijedloga Erasmus+, pronađi se u programu Obzor 2020. Obzor 2020., poziv na dostavu projektnih prijedloga Obzor 2020., pronađi se u programu