Povratak na naslovnicu
Engleski
 
 
 
 
  Početna stranica > Ostali programi > Europska oznaka jezika  > Natjeèaji > 2015. > ELL nagraðeni projekti 2015.
 
Nagraðeni projekti 

U povodu obilježavanja Europskog dana jezika Agencija za mobilnost i programe Europske unije organizirala je sveèanu dodjelu nagrade/priznanja Europska oznaka jezika za inovativne projekte u nastavi i uèenju jezika, u petak, 25. rujna 2015. u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta.

Nagrade i priznanja dodijeljeni su najboljim projektima u podruèju uèenja i poduèavanja jezika, s ciljem podizanja svijesti o važnosti jeziène raznolikosti u Europi i poticanja zanimanja opæe javnosti za usavršavanje jeziènih vještina.

Tijekom sveèane dodjele nagrada, svojim projektima predstavile su se èetiri nagraðene ustanove:

1. Osnovna škola Sesvetska Sopnica (predstavljanje projekta „Europski duh u našoj zajednici“)

2. Osnovna škola braæe Radiæa, Braèeviæ (predstavljanje projekta „ACTION ENGLISH)

3. Škola za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu, Pula (predstavljanje projekta „Deutsch in meinem Beruf“) te

4. Gospodarska škola Varaždin (predstavljanje projekta Sign 2 me (Daj mi znak), nastava hrvatskog znakovnog jezika).

Nagraðene ustanove dobile su certifikat s potpisom ministra znanosti, obrazovanja i sporta RH te povjerenika Europske komisije za obrazovanje, kulturu, mlade i sport.

Svim ostalim prijaviteljima uruèena su priznanja ili zahvalnice.

Više o nagraðenim projektima možete saznati u nastavku:

1. nagrada: Osnovna škola Sesvetska Sopnica, projekt: Europski duh u našoj zajednici

Projekt Europski duh u našoj zajednici ostvaruje se u okviru nastavnih, izvannastavnih i izvanuèionièkih aktivnosti uèenika, teèajeva jezika i kulture, gostovanja i kulturnih manifestacija u školi Sesvetska Sopnica. Ciljna skupina obuhvaæena ovim projektom su uèenici, djelatnici škole, roditelji i èlanovi zajednice. Projekt se ostvaruje u jezièno-komunikacijskom, društveno-humanistièkom i kulturnom podruèju.

Promovirajuæi multikulturalnost, višejeziènost te uèenje stranih jezika postavljeni su temelji drugaèije škole, one u kojoj se oživotvoruju nastavni sadržaji upoznavanjem stranih državljana, njihovih jezika, kultura i obièaja. U školi tijekom cijele godine u okviru programa Erasmus+ borave strani studenti, a nastoje ugostiti i brojne strane predavaèe iz razlièitih zemalja koji obogaæuju njihovo znanje o stranim kulturama. Istodobno uèenici usavršavaju komunikaciju na stranim jezicima, a osnažuje se i njihova motivacija za uèenje. Usporeðujuæi strane s vlastitom kulturom i obièajima u školi se šire granice tolerancije, uèi se istinski poštovati razlièitosti i osvješæuje se èinjenica kako razlièitosti ne razdvajaju, veæ obogaæuju.

Projekt obuhvaæa mnogobrojne i raznovrsne aktivnosti škole prijavitelja s ciljem promocije višejeziènosti i multikulturalnosti te poticanja uèenja stranih jezika. Okosnicu projekta èine gostovanja Comenius asistenata i drugih izvornih govornika, koja su vrlo dobro uklopljena u rad èitave škole i iskorištena kao poticaj za organizaciju i provedbu niza raznovrsnih aktivnosti koje znaèajno doprinose unapreðenju kvalitete rada škole prijavitelja u cjelini, a posebice kvalitete pouèavanja i uèenja jezika. Projekt ukljuèuje više ciljnih jezika (talijanski, španjolski, grèki, engleski, hrvatski).

Više o projektu pogledajte u prezentaciji.

2. nagrada: Osnovna škola braæe Radiæa, Braèeviæ, projekt: ACTION ENGLISH

Projekt ACTION ENGLISH je projekt je proveden na eTwinning portalu u suradnji sa školama iz još sedam europskih zemalja. Projekt je i sastavni je dio školskog kurikuluma i plana i programa engleskog jezika i u njemu se obraðuju teme predviðene nastavnim planom i programom. Uèenici su poticani na govornu komunikaciju, služili su se novim tehnologijama na kreativan naèin, a uèitelji inovativnim pristupima nastavi stranog jezika. Projekt i partneri iz raznih zemalja pružili su im moguænost kreiranja autentiènih situacija u kojima je korištenje engleskog jezika nužno da bi se uspostavila komunikacija. Na taj naèin osvijestila se važnost uèenja stranih jezika, ali se promovirala i raznolikost jezika i kultura.

Materijali nastali radom na ovom projektu mogu se koristiti u nastavi engleskog jezika, a kreirane su i pripreme za nastavu s prijedlozima nastavnih metoda.

Ciljni jezik projekta je engleski, a aktivnosti projekta ukljuèivale su i uèenje osnovnih fraza jezika partnera iz drugih europskih država, èime projekt dijelom doprinosi poboljšanju kvantitete uèenja jezika.

Ciljna skupina su uèenici i uèitelji u osnovnim školama iz razlièitih zemalja EU-a.

Projekt ima 145 èlanova od èega 12 uèitelja. Uèenici i uèenice su u dobi od 11-15 godina.

Više o projektu pogledajte u prezentaciji.

3. nagrada - Škola za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu, projekt: NJEMAÈKI JEZIK U MOJEM ZANIMANJU (DEUTSCH IN MEINEM BERUF)

Projekt „Njemaèki jezik u mojem zanimanju“ integriran je u redovnu nastavu njemaèkog jezika kao prvog i drugog stranog jezika u Školi za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu u smjerovima za obrazovanje hotelijersko-turistièki tehnièar, turistièko-hotelijerski komercijalist, komercijalist, prodavaè, kuhar, konobar i slastièar u svim razredima (1.-3./4.). U projekt su ukljuèeni svi uèenici škole koji uèe njemaèki jezik (200 uèenika) u dobi 15 - 18 godina, uèenici svih razina jeziènih znanja (A1-B2) kao i oni koji se školuju po individualiziranom i prilagoðenom programu. 

Osvješæivanjem važnosti poznavanja njemaèkog jezika i jaèanjem njihovih jeziènih kompetencija ciljano usmjerenih prema aktivnom korištenju njemaèkog jezika u hotelijerskoj i ugostiteljskoj struci sustavno se radi na poboljšanju konkurentnosti uèenika na tržištu rada i osvješæivanju potrebe za cjeloživotnim uèenjem i usavršavanjem.

Javnost se putem medija obavještava o provedenim aktivnostima kako bi se podigla opæa svijest o potrebi za njegovanjem višejeziènosti i multikulturalnosti.

Više o projektu pogledajte u prezentaciji.

4. Gospodarska škola Varaždin, projekt: Sign 2 me (Daj mi znak), nastava Hrvatskog znakovnog jezika

Projekt je usmjeren na uèenje i korištenje hrvatskog znakovnog jezika u školi prijavitelja. U isti su ukljuèeni nastavnici i uèenici škole, kao i uèenici s posebnim potrebama, radi kojih je projekt i pokrenut. Aktivnosti, ciljevi i rezultati projekta uspješno odgovaraju na uoèene potrebe škole prijavitelja, nastavnika i uèenika.

Projekt se sastoji od dvije komponente – EU projekta „Sign 2 me“ i nastavnog predmeta hrvatskog znakovnog jezika. EU projekt pokrenut je i osmišljen za potrebe uèenika s ošteæenjima sluha i vida, kako bi im omoguæio što bolju integraciju u redovni školski sustav. Velik naglasak bio je na obrazovanju nastavnika, 45-oro nastavnika uèilo je osnove znakovnog jezika i poduèeni su teorijskim i praktiènim znanjima o komunikaciji s gluhim osobama. U senzibilizacijske radionice za uèenike ukljuèeno je 120 uèenika. S obzirom na velik interes uèenika za uèenjem hrvatskog znakovnog jezika znakovni jezik je uveden kao nastavni predmet.

U projektu je Gospodarska škola Varaždin, kao i škole partneri, opremljena pomagalima i opremom koja olakšava praæenje nastave uèenicima ošteæena sluha i vida. Pet uèenika ošteæena sluha integriranih u redovnu nastavu time je dobilo bolje uvjete pohaðanja nastave, kvalitetnije obrazovanje koje omoguæava bolju konkuretnost na tržištu rada ili nastavak obrazovanja.

Više o projektu pogledajte u sljedeæoj prezentaciji.

 
 


 
Erasmus + Erasmus + , poziv na dostavu projektnih prijedloga Erasmus+, pronađi se u programu Obzor 2020. Obzor 2020., poziv na dostavu projektnih prijedloga Obzor 2020., pronađi se u programu