Povratak na naslovnicu
Engleski
 
 
 
 
  Početna stranica > Ostali programi > Bolonjska skupina > Aktivnosti Hrvatske struène skupine za Bolonjski proces > Okrugli stol na temu integriranih preddiplomskih i diplomskih studija (6. prosinca 2011.)
 
Okrugli stol na temu integriranih preddiplomskih i diplomskih studija (6. prosinca 2011.) 

Prva aktivnost koju je Hrvatska struèna skupina za Bolonjski proces organizirala u ovom sazivu bila je Okrugli stol, koji se održao 6. prosinca 2011. godine na Sveuèilištu u Zagrebu. Na poèetku Okruglog stola sudionicima su se predstavili èlanovi Hrvatske struène skupine za Bolonjski proces. Okrugli stol bio je posveæen temi integriranih preddiplomskih i diplomskih studija u smislu opravdanosti aktualnih inicijativa prelaska na integrirane preddiplomske i diplomske studije. Domaæin ovog dogaðaja bilo je Sveuèilište u Zagrebu, a dogaðaj je organiziran u suradnji s Agencijom za mobilnost i programe Europske unije.

Ovaj okrugli stol je prva u nizu aktivnosti Hrvatske struène skupine za Bolonjski proces, koja je osnovana s ciljem podupiranja i poboljšanja provedbe Bolonjskog procesa u Republici Hrvatskoj, odnosno informiranja javnosti o inicijativama i programima Europske unije u podruèju visokog obrazovanja te radi poticanja i voðenja nacionalnog dijaloga o provedbi tema vezanih uz Bolonjski proces, poput cjeloživotnog uèenja, mobilnosti studenata, sustava osiguravanja kvalitete i fleksibilnosti studija, i dr.

Tema integriranih preddiplomskih i diplomskih studija, kao tema prvog Okruglog stola, nametnula se radi uèestalog zagovaranja integracije preddiplomske i diplomske razine obrazovanja na pojedinim visokim uèilištima u Republici Hrvatskoj. Na Okruglom stolu razmotreni su razlozi za i protiv integriranih studija u kontekstu europskih i hrvatskih iskustava, planova razvoja sustava visokoga obrazovanja u Republici Hrvatskoj, ali i trenutne pravne regulative vezane uz visoko obrazovanje u Republici Hrvatskoj.

Tijekom rasprave moglo se èuti niz argumenata kako za tako i protiv inicijative za integracijom dviju razina obrazovanja, i iako zakljuèci nisu doneseni, u raspravi su ipak prevladali razlozi protiv uvoðenja integriranih studija. Naime integrirani studiji nisu u skladu sa zahtjevima Bolonjske deklaracije, niti s europskom praksom u visokom obrazovanju. Nadalje, integrirani studiji predstavljaju prepreku mobilnosti studenata kako u nacionalnim tako i u meðunarodnim okvirima. Posebno brine èinjenica da uvoðenje integriranih studija smanjuje postotak završavanja studija te ugrožava fleksibilnost visokog obrazovanja s obzirom na potrebe privrede i društva.

 

Program rada Okruglog stola

 

 
 
 
Erasmus + Erasmus + , poziv na dostavu projektnih prijedloga Erasmus+, pronađi se u programu Obzor 2020. Obzor 2020., poziv na dostavu projektnih prijedloga Obzor 2020., pronađi se u programu